MTV začala vysílat v baltských zemích
Další krok při expanzi na teritoria východní a střední Evropy udělala síť hudebních televizí MTV Networks v pondělí večer. Přesně ve 22 hodin začal vysílat kanál MTV Baltic, který z centrály ve Vilniusu pokrývá tři baltské země – Litvu, Lotyšsko a Estonsko. Místní pobočky pak budou v hlavních městech jednotlivých zemí.
“V případě pobaltských zemí se nám naskytla jedinečná příležitost pokrýt hned tři země jedním kanálem, což při rozjezdu MTV Baltic hrálo klíčovou roli,” uvedl viceprezident evropské MTV Dean Possenniskie.
Nová stanice vysílá jak převzaté programy, tak místní produkci, čtyřiadvacetihodinové vysílání je financováno výhradně z reklam. Celkem by měla MTV Baltic pokrýt ve třech zemích kolem miliónu posluchačů ve věku 15 až 35 let, což je klíčová cílová skupina diváků hudební televize.
Druhým velkým krokem MTV ve východní Evropě by se mělo stát odstartování MTV Ukrajina, která by v první fázi měla zasáhnout okolo půl miliónu domácností. Possenniskie odmítl upřesnit datum startu stanice. MTV nyní provozuje 121 televizních kanálů ve 169 zemích, kromě toho vlastní 95 internetových portálů. Počet domácností sledujících MTV se blíží půl miliardě.
Kromě geografické expanze začala MTV v poslední době sázet i na další způsoby, jak zasáhnout cílové publikum. Nechala se inspirovat úspěchem takzvaných internetových sociálních sítí jako My Space nebo You Tube, které nabízejí možnost setkávání lidí podobných zájmů, a sama se vrhla na interaktivní televizi. Na počátku srpna zahájila ve Velké Británii vysílání MTV Flux, která nabízí možnost ovlivnění programu nebo posílání vzkazů prostřednictvím obrazovky.
Hospodářské noviny, 6.9. 2006, autor: Aleš Borovan