Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Mléko je silným konkurentem koly

Redakce MAM25. 9. 2006

Od září si děti ve dvou stech moravských škol mohou vybrat: vedle automatu na kokakolu stojí nově i automat na mléko.
“Když děti zjistily, že mléko je chutné, vyprázdnily automat během jediného dne,” říká učitelka základní školy v Opavě Kateřina Rossmanithová, která má na starosti státní projekt Školní mléko.
Zatímco mléčný automat musí Mlékárny Kunín doplňovat dennodenně, přístroj na kokakolu zaváží firma zhruba jednou týdně. “Ale spíše ho doplňuje, nikdy se nevyprodá jako ten mléčný,” dodává Rossmanithová.
“Když ještě nebyly automaty, braly si děti asi šedesát mlék denně, dnes je to dvě stě,” přidává se ředitel základní školy v Havířově Miroslav Hlavačka.
Zájem o mléko a jogurty z nových chladících automatů překvapil nejen školy, ale i výrobce. Zatímco Coca-Cola má po školách několik set přístrojů, Kunín jich zatím rozvezl dvě stovky jen po Moravě. Dalších dvě stě se vyrábí.
“Vychytáváme ještě nějaké mouchy, ale vypadá to, že zájem bude velký. Musíme například přizpůsobit rozvozy, protože se ukázalo, že na rozdíl od původních předpokladů se musí automaty doplňovat opravdu denně,” říká obchodní šéf Kunína Jiří Klos.
Kolik na tom mlékárna vydělá, se podle Klose ještě nedá říct. “Uvidíme, jestli bude zájem pokračovat. Rozjížděli jsme projekt s tím, že je to určitá mezera na trhu,” říká Klos. Ani Coca-Cola informace o tržbách ve školách nesděluje.
Mlékárna má ale proti ní výhodu v tom, že její produkty dotuje v rámci programu Školní mléko jak stát, tak Evropská unie. Mléko a jogurty z automatu jsou tak proti standardní ceně v obchodech levnější zhruba o tři koruny. “Cena je rozhodující. Ale ani já nečekal, že o to bude takový zájem. Mléko teď pijí dokonce i deváťáci,” říká ředitel školy ve Frýdku-Místku Milan Gengela.
Na školách se dělají před automaty fronty a podle Gengely je do dvou hodin po doplnění prázdný. Na škole v Rožnově pod Radhoštěm kvůli bitvě o mléko z automatu už dokonce podle manažerky projektu Mlékárny Kunín Danuše Kozákové padla i ředitelská důtka.
Mlékárna nápadem oživila už několik let stagnující program Školní mléko. Automat láká podle zástupců škol i tím, že funguje na takzvané mléčné kreditní karty. Ty kupují rodiče ve školách. Jsou už nabité, děti je sami vkládají do automatů, které vydávají vybrané výrobky, dokud částku nevyčerpají. Pak potřebují novou kartu. Každý školák má nárok na jeden dotovaný mléčný výrobek každý vyučovací den.
Loni se ve školním roce prodaly dotované výrobky do 2400 škol: šlo o jedenáct miliónů krabiček mléka, 890 tisíc jogurtů, 475 tisíc smetanových krémů. “S propagací zdravějších potravin ve školách je to stejné u nás jako v zahraničí. Tam také konkurují mléku kolové nápoje, ale mléčné výrobky nevyhrávají,” říká Michal Němec, ředitel firmy Lactea a Českomoravského svazu mlékárenského.
Coca-Cola nezahálí a bojuje proti konkurenci změnou sortimentu. Od října by všechny automaty ve školách měly obsahovat jen takový sortiment, který si vyžádají ředitelé. Nabízejí tak místo koly své džusy nebo balenou vodu.

Hospodářské noviny, 25.9. 2006, autor: Jan Cizner, Martin Mařík

×

Verlagsgruppe Passau chce koupit další tiskárny

Starší článek

Počet nevyžádaných reklam na webu se za tři roky zdesetinásobil

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více