Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ministerstvo zrušilo tendr na kampaň k digitálnímu vysílání

Redakce MAM21. 9. 2006

Ministerstvo informatiky zrušilo výběrové řízení, v němž hledalo firmu, která vymyslí a uskuteční informační kampaň k nastupujícímu digitálnímu televiznímu vysílání. Úřad to uvedl na svých webových stránkách. Prvním důvodem jsou nedávné výroky soudu, který zrušil udělení šesti nových licencí pro digitální vysílání. Dalším pak to, že dosud není schválen Technický plán přechodu, který stanoví termíny a oblasti, v nichž bude postupně současné analogové vysílání nahrazeno digitálním. Kampaň měla začít již nyní na přelomu září a října.
“Tyto skutečnosti a požadavek na efektivní využití dosud vyčleněných finančních prostředků ze státního rozpočtu vedou ministerstvo informatiky jakožto zadavatele ke zrušení soutěže,” uvedlo ministerstvo. Úřad se kampaně podle informací na svém webu nevzdává a o její podobě se rozhodne podle dalšího vývoje.
Předchozí, Paroubkova vláda pro první fázi kampaně, jež měla trvat do června, vyčlenila 85 milionů korun. Celkem mělo jít podle Paroubkovy vlády na kampaň v prvních dvou letech 185 milionů korun, do roku 2009 to mělo být celkem 335 milionů. Peníze na další fázi ale nejsou dosud součástí návrhu rozpočtu na rok 2006.
Nástup digitalizace ale zřejmě čeká zpoždění. Městský soud před dvěma týdny vyhověl žalobě TV Nova, která se neúspěšně ucházela o některou z digitálních TV licencí pro čtyři své projekty, a zrušil udělení licencí Radou pro rozhlasové a televizní vysílání šesti jiným firmám. O týden později obdobně vyhověl soud i žalobě Galaxie sport, která je majetkově spřízněná s Novou a v tendru rady rovněž neuspěla.
Nova zároveň chtěla být účastníkem řízení u žalob dalších čtyř neúspěšných uchazečů o digitální licence, a protože jí to soud nepovolil, podala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Podle odborníků se může vyřízení těchto stížností táhnout až dva roky.
Nástup digitálního vysílání v Česku je však podle odborníků nevyhnutelný a týká se i dalších zemí EU. Podle EU by mělo být analogové TV vysílání vypnuto nejpozději do roku 2012, Český telekomunikační úřad navrhoval termín do 10. října 2010.
Divákům v ČR přinese digitální vysílání až šestinásobek volně přístupných TV programů oproti současným čtyřem celoplošným ČT1, ČT2, Nově a Primě. Nutností pro příjem digitálního zemského TV vysílání je zapojení převaděče signálu, takzvaného set-top boxu, k televizoru, popřípadě koupě speciálního televizoru se zabudovaným digitálním tunerem. Ceny set-top boxů nyní začínají na částce kolem 1500 korun, TV přístroje s tunerem jsou podstatně dražší.

×

VLP vydalo svůj první časopis pro ženy s názvem Glanc

Starší článek

Dobrý web představuje zbrusu novou tvář

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více