Leagas Delaney má centrální rozpočet Škody Auto
Dosavadní počet reklamních agentur, které vytvářely centrální kampaně pro Škodu Auto, součást skupiny Volkswagen, se zúžil ze dvou na jednu. Nový marketingový ředitel Marcal Farreras, který do pozice nastoupil letos v květnu, v létě rozhodl o svěření centrální komunikace značky i jednotlivých produktů londýnské síťové agentuře Leagas Delaney. Ta si v listopadu otevře v Praze svoji novou pobočku. Podle ředitele hamburské pobočky Leagas Delaney Hermanna Waterkampa se v Praze objeví mezinárodní tým o velikosti 25 lidí. Kdo bude v jejím čele a jaké jsou plány pobočky ohledně dalších klientů, zveřejní agentura až v listopadu. Svého jediného klienta na českém trhu naopak ztratila německá agentura Cayenne Communications, která se ke své budoucnosti zde stále odmítá vyjádřit. Objevily se spekulace, že Leagas tento měsíc zakoupil divizi Cayenne, která pracovala pro Škodu. To však ředitel německé agentury popírá. “Cayenne jsme nekoupili, ale samozřejmě dáme šanci talentovaným a zkušeným lidem,” sdělil M&M Waterkamp. Německá pobočka Leagas Delaney pracuje pro značku Škoda Superb od roku 2001 a od roku 2002 vytvářela kampaně automobilky pro německý trh. Cayenne získala v roce 2002 ostatní značky z portfolia Škody. Škoda Auto investovala do médií podle měření TNS A-Connect od roku 2001 každý rok přibližně 60 mil. Kč, letos do konce srpna to bylo 22 mil. Kč.
-Lucie Vaníčková-