Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Jak si stojí české cestovní kanceláře?

Redakce MAM4. 9. 2006


Vzhledem k tomu, že produkt byl vytvořen před několika lety, je možné monitorovat oblíbenost produktových kategorií v čase. V tomto případě cestovních kanceláří v populaci 16-64 let. Výzkum je realizován jednou ročně v období duben až květen na vzorku 1000 respondentů.
Do průzkumu byly zahrnuty následující značky: Čedok, Fischer, Exim Tours, FiroTours, Autoturist, Ideal-tour, Blue Style, Canaria Travel, Adventura a Alexandria.
Výzkum ukázal, že mezi nejoblíbenější cestovní kanceláře patří Čedok a Fischer, tedy tyto dvě značky spolu soupeří o to, kolik procent populace bude značku “milovat” a “věřit” jí. “Milující” jsou charakterizováni jako ti, jejichž vztah ke značce má extrémní intenzitu, značku obhajují a šíří její dobrou pověst, objemy nákupů značky jsou značné, loajalita mimořádná a cenová citlivost vůči značce je oslabená. “Věřící” znají značku velmi dobře a mají k ní důvěru, jsou jejími častými uživateli, uspokojení potřeb je na poměrně vysoké úrovni, věrnost ke značce poměrně konzistentní.

Kdo jsou milovníci Čedoku?
Cestovní kanceláře Čedok i Fischer jsou preferovány lidmi, kteří svůj status považují spíš za nižší střední, rekrutují se z řad vyučených a středoškoláků. S tím souvisí i čistý příjem domácnosti, pětina dosahuje příjmu mezi 20 000 až 24 999 Kč. Polovina z nich žije ve společné domácnosti s partnerem/partnerkou, ale většina nežije ve společné domácnosti s dětmi.
Rozdíl je v postojích, “milující” a “věřící” Čedoku mají více než tytéž skupiny ostatních cestovních kanceláří rádi hokej a fotbal a s tím související zálibu ve sledování extraligy hokeje a fotbalové ligy. Oproti tomu “milující” a “věřící” značky Fischer více než ostatní sledují bulvár, chodí i častěji “na drink”, nakupování považují za zábavu.

Silné a slabé stránky značek
Jak si jednotlivé značky stojí, dokumentuje také graf Hodnocení pilířů značek. To je prováděno pomocí indexu, kde 100 je průměr dané kategorie. Znamená to tedy, že pokud je hodnota dané značky 150, je tato značka 1,5krát lepší než průměr kategorie.
Graf Brand power score zase monitoruje sílu značky. Je to převážená multi-proměnná, získaná specifickým výpočtem a zahrnující klíčové otázky tohoto výzkumu. Hodnota je číselně vyjádřená na stupnici 0 až 1; 0 je nejhorší, 1 nejlepší.
Autorka pracuje jako account manažer v agentuře Tambor


Vztah ke značce 2004 -2006 – příloha


Hodnocení pilířů značky a brand power score 


Vztah ke značce 2004–2006


Vztah ke značce 2004–2006


ztah ke značce 2004–2006



×

České stránky vyhledavače Google.cz jsou od čtvrtka v provozu

Starší článek

Máme 100 českých Nej

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více