Vzhledem k tomu, že produkt byl vytvořen před několika lety, je možné monitorovat oblíbenost produktových kategorií v čase. V tomto případě cestovních kanceláří v populaci 16-64 let. Výzkum je realizován jednou ročně v období duben až květen na vzorku 1000 respondentů.
Do průzkumu byly zahrnuty následující značky: Čedok, Fischer, Exim Tours, FiroTours, Autoturist, Ideal-tour, Blue Style, Canaria Travel, Adventura a Alexandria.
Výzkum ukázal, že mezi nejoblíbenější cestovní kanceláře patří Čedok a Fischer, tedy tyto dvě značky spolu soupeří o to, kolik procent populace bude značku „milovat“ a „věřit“ jí. „Milující“ jsou charakterizováni jako ti, jejichž vztah ke značce má extrémní intenzitu, značku obhajují a šíří její dobrou pověst, objemy nákupů značky jsou značné, loajalita mimořádná a cenová citlivost vůči značce je oslabená. „Věřící“ znají značku velmi dobře a mají k ní důvěru, jsou jejími častými uživateli, uspokojení potřeb je na poměrně vysoké úrovni, věrnost ke značce poměrně konzistentní.
Kdo jsou milovníci Čedoku?
Cestovní kanceláře Čedok i Fischer jsou preferovány lidmi, kteří svůj status považují spíš za nižší střední, rekrutují se z řad vyučených a středoškoláků. S tím souvisí i čistý příjem domácnosti, pětina dosahuje příjmu mezi 20 000 až 24 999 Kč. Polovina z nich žije ve společné domácnosti s partnerem/partnerkou, ale většina nežije ve společné domácnosti s dětmi.
Rozdíl je v postojích, „milující“ a „věřící“ Čedoku mají více než tytéž skupiny ostatních cestovních kanceláří rádi hokej a fotbal a s tím související zálibu ve sledování extraligy hokeje a fotbalové ligy. Oproti tomu „milující“ a „věřící“ značky Fischer více než ostatní sledují bulvár, chodí i častěji „na drink“, nakupování považují za zábavu.
Silné a slabé stránky značek
Jak si jednotlivé značky stojí, dokumentuje také graf Hodnocení pilířů značek. To je prováděno pomocí indexu, kde 100 je průměr dané kategorie. Znamená to tedy, že pokud je hodnota dané značky 150, je tato značka 1,5krát lepší než průměr kategorie.
Graf Brand power score zase monitoruje sílu značky. Je to převážená multi-proměnná, získaná specifickým výpočtem a zahrnující klíčové otázky tohoto výzkumu. Hodnota je číselně vyjádřená na stupnici 0 až 1; 0 je nejhorší, 1 nejlepší.
Autorka pracuje jako account manažer v agentuře Tambor
Vztah ke značce 2004 -2006 – příloha
Hodnocení pilířů značky a brand power score
Vztah ke značce 2004–2006
Vztah ke
značce 2004–2006ztah ke značce 2004–2006