Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ikea zatím v ČR neinvestuje do nových obchodů

Redakce MAM1. 9. 2006

Síť obchodů s nábytkem Ikea v následujících pěti letech neplánuje v Česku stavbu nových prodejen. Peníze bude investovat do rozšíření svých čtyř nynějších obchodů v Praze, Brně a Ostravě. Ikea v uplynulém hospodářském roce, který začal loni v září a skončil letos v srpnu, v Česku podle předběžných údajů zvýšila prodej včetně tržeb svých restaurací o 26,8 procenta na 4,8 miliardy korun. V nadcházejícím hospodářském roce vedení společnosti Ikea plánuje v ČR nárůst prodeje o 16 procent na 5,6 miliardy korun.
“Za pět a více let pak můžeme otevřít nové obchodní domy například v Košicích, Hradci Králové či Budapešti,” řekl dnes novinářům generální ředitel Ikea ČR a SR Dragan Skaluševič. Nynější plochy obchodních domů již podle vedení firmy nestačí na další růst prodeje. Obchodní dům Ikea v Praze-Zličíně byl částečně modernizován letos a další přestavba jej čeká v roce 2008, kdy jeho plocha se rozšíří z nynějších 19 200 metrů čtverečních na 21 700 metrů čtverečních.
Plochu brněnského obchodního domu, která nyní činí 12.000 metrů čtverečních, chce Ikea příští rok zdvojnásobit. V roce 2008 pak přijde na řadu ostravská Ikea, jejíž prodejní plocha by se měla zvýšit z 16 900 metrů čtverečních na 20 500 metrů čtverečních.
Do čtveřice českých obchodních domů Ikea v uplynulém hospodářském roce zavítalo 6,5 milionu lidí, což bylo meziročně o 17,2 procenta více. Počet zákazníků se meziročně zvýšil o pětinu na 3,5 milionu a hodnota průměrného nákupu vzrostla o pět procent na 1295 korun.
Do čtyř restaurací v obchodních domech Ikea přišlo 2 250 571 zákazníků, o devět procent více než o rok dříve. Jejich průměrná útrata obnášela 88 korun. Celkový obrat čtveřice restaurací Ikea vzrostl o 27,1 procenta na 227 milionů korun.
Hlavním obchodním řetězcům s nábytkem loni v Česku vzrostly tržby, přičemž mezi padesátku největších tuzemských obchodníků se dostaly tři sítě obchodů nabízejících nábytek a bytové doplňky. Na domácím trhu s nábytkem v posledních letech sílí konkurence a stále významnější pozici na něm získávají právě specializované obchodní řetězce. Češi podle odhadu odborníků ročně utratí za nábytek několik desítek miliard korun.
Druhou příčku za společností Ikea loni podle údajů společnosti Incoma Research obsadila s tržbami 1,9 miliardy korun společnost Asko Nábytek, která má v Česku osm prodejen. Třetí byla síť prodejen Sconto Nábytek, které měla čtyři prodejny a tržby 1,4 miliardy korun.
Loni v ČR otevřela první obchod s nábytkem rakouská skupina Kika/Leiner, která má nyní v tuzemsku dvě velkoprodejny. Příští rok plánuje Kika/Leiner otevření třetího obchodu v Brně a v investičním hledáčku má také Plzeň a Ostravu. Vedení společnosti rozhodnutí expandovat v ČR zdůvodnilo velkým potenciálem tuzemského trhu s nábytkem, který roste díky rozmachu bytové výstavby.
Výroba nábytku v ČR se podle údajů Asociace českých nábytkářů (AČN) v posledních letech zvolna zvyšuje a její roční objem se nyní pohybuje kolem 45 miliard až 50 miliard korun, přičemž 60 až 70 procent produkce čeští nábytkáři exportují. Výrobou nábytku se v ČR zabývá zhruba 4500 firem, které zaměstnávají 45 000 lidí. Podle viceprezidenta AČN Radka Brychty se české nábytkářské firmy podílejí na celkovém prodeji nábytku v Česku zhruba 40 až 50 procenty. Přibližně polovina prodaného nábytku pochází ze zahraničí, především z Polska.

×

Deník Metro míří do dalších 30 měst

Starší článek

Další pokuta za první řadu VyVolených

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více