Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hrubé výdaje firem na TV reklamu v srpnu stouply na 1,36 miliardy

Redakce MAM14. 9. 2006

Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů stouply v srpnu meziročně o 472 milionů korun na 1,36 miliardy. To je oproti loňskému srpnu nárůst o více než polovinu. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.
Podíl Primy na sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, opět meziročně podle monitoringu stoupl, zatímco u Novy klesl. Rozdíl mezi oběma stanicemi byl 10,5 bodu, zatímco loni to bylo téměř 43 procentních bodů. Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 85.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Podíl Novy na odvysílaných GRP meziročně klesl na 49,1 z 63,7 procenta. Prima si naopak polepšila o 17,8 bodu na 38,6 procenta. Podíl ČT klesl o 3,2 bodu na 12,3 procenta; prostor pro reklamu v ČT je však zákonem omezen na procento vysílacího času.
V srpnu se na obrazovkách objevilo o 10 382 reklamních spotů více než před rokem. To představuje časový úsek v délce téměř 76 hodin. Nejvíce reklamy, o více než 56 hodin, přibylo na Primě, na Nově jí bylo více o téměř 19 hodin.
Největším srpnovým televizním inzerentem byla společnost Procter & Gamble, která za svou prezentaci v ceníkových cenách utratila 134,8 milionu korun. Následují firmy Danone (97,8 milionu korun), Reckitt Benckiser (93,7 milionu), Henkel (85,1 milionu) a Unilever (69,7 milionu). Pět největších zadavatelů utratilo téměř 481 milionů korun, tedy přes 35 procent všech výdajů.
Meziročně nejvíce v srpnu navýšili své investice z větších inzerentů Masterfoods, Wrigley, GSK nebo T-Mobile. Naopak z významných klientů poklesly reklamní investice u Intersnacku, Toyoty nebo PSA. Mezi firmy, které loni v srpnu v televizi neinzerovaly a letos ano, patří mimo jiné Lidl, Vitana a Samsung.

×

ČRo vyzval tři čtvrtě milionu lidí k placení poplatků za rozhlas

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 37. týden 2006

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více