Hrubé výdaje firem na TV reklamu v srpnu stouply na 1,36 miliardy
Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů stouply v srpnu meziročně o 472 milionů korun na 1,36 miliardy. To je oproti loňskému srpnu nárůst o více než polovinu. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.
Podíl Primy na sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, opět meziročně podle monitoringu stoupl, zatímco u Novy klesl. Rozdíl mezi oběma stanicemi byl 10,5 bodu, zatímco loni to bylo téměř 43 procentních bodů. Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 85.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Podíl Novy na odvysílaných GRP meziročně klesl na 49,1 z 63,7 procenta. Prima si naopak polepšila o 17,8 bodu na 38,6 procenta. Podíl ČT klesl o 3,2 bodu na 12,3 procenta; prostor pro reklamu v ČT je však zákonem omezen na procento vysílacího času.
V srpnu se na obrazovkách objevilo o 10 382 reklamních spotů více než před rokem. To představuje časový úsek v délce téměř 76 hodin. Nejvíce reklamy, o více než 56 hodin, přibylo na Primě, na Nově jí bylo více o téměř 19 hodin.
Největším srpnovým televizním inzerentem byla společnost Procter & Gamble, která za svou prezentaci v ceníkových cenách utratila 134,8 milionu korun. Následují firmy Danone (97,8 milionu korun), Reckitt Benckiser (93,7 milionu), Henkel (85,1 milionu) a Unilever (69,7 milionu). Pět největších zadavatelů utratilo téměř 481 milionů korun, tedy přes 35 procent všech výdajů.
Meziročně nejvíce v srpnu navýšili své investice z větších inzerentů Masterfoods, Wrigley, GSK nebo T-Mobile. Naopak z významných klientů poklesly reklamní investice u Intersnacku, Toyoty nebo PSA. Mezi firmy, které loni v srpnu v televizi neinzerovaly a letos ano, patří mimo jiné Lidl, Vitana a Samsung.