Hanušovický pivovar čelí stížnosti kvůli pivním soutěžím
Stížnost na Pivovar Holba v Hanušovicích na Šumpersku podal v těchto dnech Krajskému živnostenskému úřadu v Olomouci Milan Berka z kulturního sdružení Kontext. Tvrdí, že závod porušuje při pivních soutěžích zákon o regulaci reklamy. Mluvčí pivovaru Hana Matulová je přesvědčena o tom, že se stěžovatel mýlí. Informoval o tom
Šumperský a jesenický deník.
Reklama na alkoholické nápoje nesmí být podle zákona zaměřena na osoby mladší 18 let a nesmí využívat prvky, prostředky či akce, které by mladé oslovovaly. “Součástí pivních slavností, které pivovar pořádá 2. září, jsou dětské atrakce a soutěže, část vstupného má být navíc předána organizaci Dětský klíč Šumperk,” uvedl Berka ve své stížnosti.
Kritizuje také soutěže v pití piva, které nabádají k užívání alkoholu, a navrhuje, aby úřad prošetřil jejich legálnost. Soutěž o miss mokré tričko v čase, kdy mohou být přítomny děti, je podle stěžovatele v rozporu s dobrými mravy. Podobně si Berka stěžoval už 17. srpna na den otevřených dveří v Pivovaru Litovel.
Vedoucí Krajského živnostenského úřadu v Olomouci František Pivoda potvrdil, že se jeho úřad podněty Berky zabývá. “V obou případech probíhá kontrolní šetření, a proto nelze v tuto chvílí předjímat jakékoliv závěry,” řekl Pivoda. Dodal, že regulace reklamy je z hlediska posuzování velice složitá.
“Naše akce je určena pouze dospělým a její součástí není žádný program nebo soutěže pro děti. Samozřejmě nemůžeme lidem zakázat, aby děti vzali s sebou,” řekla mluvčí pivovaru Matulová.