Francouzská reklamní agentura JCDecaux zvýšila pololetní zisk

14. 9. 2006 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzská reklamní agentura JCDecaux – největší provozovatel venkovní reklamy v Evropě a druhý největší na světě – v prvním pololetí zvýšila meziročně čistý zisk o 29,3 procenta na 105,5 milionu eur.
Firma, která patří také mezi největší společnosti působící na českém trhu ve venkovní reklamě, nechala cíl pro letošní růst tržeb beze změny.
Ve výsledku se projevily vyšší příjmy a nižší sazba daně. „Silný růst příjmů z reklamy v dopravě, celkové zlepšení na francouzském reklamním trhu proti roku 2005 i dobrý vývoj našich aktivit v Severní Americe a Asii s Tichomořím by měly nadále pomáhat našemu organickému růstu příjmů,“ uvedl ve výsledkové zprávě předseda společnosti Jean-Charles Decaux.
JCDecaux soupeří na trhu venkovní reklamy s divizemi amerických gigantů CBS a Clear Channel. Francouzská agentura stále předpokládá, že její jádrové tržby letos vzrostou o šest procent či více.
Provozní zisk, pozorně sledovaný ukazatel, se v pololetí zvýšil o 15,7 procenta na 265 milionů eur. Marže tohoto zisku se tak zvýšila na 28 procent z 27,5 procenta proti stejnému období minulého roku. Analytici přitom očekávali, že tato marže zůstane stejná nebo mírně nižší. V tomto výsledku se promítá vyšší rentabilita ve všech divizích; nejvyšší nárůst marže vykázaly billboardy a reklama v dopravě.
Výsledek byl vyšší, než si analytici představovali. Průměr jejich odhadů byl u čistého zisku 99 milionů eur a u provozního zisku 258 milionů eur. Tržby podnik zveřejnil již dříve; vzrostly o 13,4 procenta na 945,8 milionu eur.
Akcie JCDecaux od začátku roku vzrostly o devět procent. Proti evropským mediálním firmám, jejichž akciový index klesl za tu dobu o 0,4 procenta, si vedly lépe, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.