Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Fox má nové studio: točí pro křesťany

Redakce MAM26. 9. 2006

Hollywoodské studio 20th Century Fox nečekaně rychle reaguje na nárůst zájmu o filmy s křesťanskou tematikou. Zatímco konkurence vyprodukuje velkorozpočtový biblický příběh jen tu a tam, Fox chce nyní na “filmech pro věřící” vystavět svou existenci.
Minulý týden šéfové studia, které patří do koncernu News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha, představili novou divizi. FoxFaith, jež nese slovo víra přímo v názvu, má vyprodukovat na dvanáct celovečerních filmů ročně.
“Naším hlavním záměrem je výroba filmů určených početné skupině nábožensky zaměřených diváků. Příběhy založené na křesťanských hodnotách totiž na světovém filmovém trhu chybějí stále citelněji,” uvedl Simon Stewart, šéf distribuční sekce Fox North American. “Divize FoxFaith přitom zaštítí scenáristy, režiséry i producenty nábožensky orientovaných filmů,” citoval Stewarta list The New York Times.

MEZITITULEK: Křesťané nesou zisky
Šéfové Foxu rozhodně nemají důvod troškařit. Věřící představují nebývale lukrativní cílovou skupinu diváků. FoxFaith tak vyprodukuje jen v následujícím roce desítku filmů, z nichž minimálně šest půjde každoročně do celosvětové filmové distribuce. Další filmy vyrobí “sekce pro věřící” prostřednictvím distribučního studia Bigger Picture přímo pro DVD – tento nosič je u nábožensky zaměřených diváků oblíbený.
Nekonvenční marketingový záměr společnosti Fox vychází z vynikajícího komerčního výsledku jejich nejslavnějšího filmu, Umučení Krista (Passion of the Christ) režiséra Mela Gibsona. Kontroverzní a patřičně naturalisticky zpracované poslední hodiny Ježíše Nazaretského vydělaly přes 611 miliónů dolarů. Patnáct miliónů nosičů DVD a VHS s Umučením Krista si pak věřící koupili domů. Traduje se dokonce, že Fox v této souvislosti obesílal v období křesťanských svátků americké farnosti se speciální distribuční nabídkou.
Gibson, který právě dotočil mayské drama Apocalypto, jež do kin vstoupí v prosinci, má být také jedním ze stěžejních režisérů nově vzniklého studia FoxFaith. V minulosti Gibson zmínil plány na velkorysou adaptaci životopisu Mojžíše, starozákonního Josefa či králů Saula, Davida a Šalamouna.

MEZITITULEK: Bible i současnost
FoxFaith by mohl Gibsonovi jeho ambiciózní plány splnit. Vedle tradiční biblické tematiky se chce FoxFaith zaměřit i na snímky zasazené do současnosti. “Chybět nebudou například příběhy lidí, jimž víra pomohla v běžném životě,” uvedl Matt Crouch, jeden z producentů křesťanských filmů. “Známe naši cílovou skupinu a víme, jak ji zaujmout,” uvedl pro New York Times. Některé křesťanské filmy už mají dokonce stanovený termín premiéry.
Prvním je snímek Love’s Abiding Joy. Děj filmu odehrávající se v roce 1880 vypráví dramatický příběh silně věřící rodiny budující novou existenci na americkém západě. Do kin vstoupí už 6. října.
V prosinci má zase premiéru film Facing the Giants o středoškolském fotbalovém týmu, který proti soupeři stmelí víra. Už nyní je jasné, že studio do každého křesťanského projektu investuje částku okolo dvaceti miliónů dolarů. Mluví se také o velkorozpočtové adaptaci Ztraceného ráje básníka Johna Miltona.
“Tím se z FoxFaith stává největší studio zaměřené na náboženskou tematiku,” uvedla pro New York Times analytička zábavního trhu Sharon Waxmanová.
FoxFaith by však nyní mohl spustit skutečnou lavinu náboženský orientovaných filmů – o výnosnou skupinu věřících diváků má totiž v poslední době zájem i Sony či Walt Disney.

Hospodářské noviny, 26.9. 2006, autor: Irena Zemanová

×

Seznam tiskáren (producentů) velkoplošného tisku

Starší článek

Galerie Design centra v Brně vystavuje vítěze soutěže red dot

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více