Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Evropský hudební trh táhne internet

Redakce MAM29. 9. 2006

Na rozdíl od Spojených států nebylo v Evropské unii stahování placených hudebních skladeb z internetu dosud příliš populární. Podstatně větší boom zažívalo nelegální šíření takzvaných MP3 skladeb. Situace se ale pomalu začíná obracet.
Prodej hudby přes internet v posledních dvou letech roste nevídaným tempem.
Odborníci mluví o zrodu zcela nového trhu, jehož účastníci v příštích letech vydělají miliardy eur. Zatímco v roce 2004 Evropané z internetu stáhli hudební skladby asi za 21 milionů eur, letos to bude zhruba 279 milionů eur, informoval internetový server EUobserver.com. Hranici miliardy eur hudbymilovní Evropané údajně překonají v roce 2008 a o další tři roky později se přes internet prodají skladby za téměř čtyři miliardy eur.
Konzervativnější Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) počítá v roce 2010 s objemem asi 2,5 miliardy eur.
Během pěti let tak jedna ze tří skladeb v Evropské unii bude zakoupena přes internet. Sice to není úroveň, jíž dosahují USA, kde se přes internet prodá asi 99 procent takzvaných singlů, ale i v EU se objevují státy, které začínají Američany dotahovat. V Itálii se přes světovou informační síť prodá 76 procent singlů, v Británii, Německu a Francii kolem 45 procent.
Virtuální prodej hudby láká stále více vydavatelů. Nahrávací společnost získá z každého utraceného eura asi 60 centů. Další 25 centů putuje na nejrůznější poplatky (daně a bankovní poplatky), umělec dostane deset centů a zbylé centy putují do peněženky prodejců, jakými jsou Apple či Vodafone. Prodej skladeb přes internet sice sráží prodej CD a dalších nosičů, ale výnosy z internetu ztráty v budoucnosti možná vynahradí.
Ruku v roce s rostoucím množstvím stažené hudby roste i prodej MP3 přehrávačů. Evropané za ně loni utratili 2,5 miliardy eur. I tady je jako v USA lídrem Apple, jenž na celém světě loni prodal 22,5 milionu přehrávačů iPod a jehož šéf Steve Jobb mluví o nejlepším roce v historii firmy.
Z tohoto vývoje těží i finská Nokia, která letos prodá asi 80 milionů mobilních telefonů, jež umožňují přehrávání MP3 skladeb. Loni to přitom bylo 40 milionů telefonů a v roce 2004 pouhých deset milionů.
Koupě hudby po internetu se těší oblibě zejména na severozápadě Evropy. Odsud také pochází průměrný zákazník webových stránek zaměřených na prodej MP3 skladeb. Je mu mezi 16 a 34 lety, žije právě někde na severozápadě Evropy a dává přednost britským a americkým hudebníkům. Na CD ale dosud nezanevřel, nové hudební nosiče si však kupuje především z nostalgie.

×

Řetězce půjdou i do menších měst

Starší článek

První značková prodejna Apple na Moravě

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více