Emmy získal pořad o otroctví

26. 9. 2006 10:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Televizní seriál o otroctví ve Spojených státech získal v noci na dnešek v New Yorku národní cenu Emmy za nejlepší historický dokument. Americká Národní televizní akademie mu dala přednost před dalšími čtyřmi nominovanými pořady, mezi něž byl zařazen i česko-slovensko-americký televizní film Síla lidskosti slovenských autorů Mateje Mináče a Patrika Pašše.
Čtyřdílný projekt Otroctví a zrod Ameriky (Slavery And the Making of America) nekomerční televizní sítě PBS se týká významného fenoménu, který navždy ovlivnil vývoj v Severní Americe. Na otroctví pohlíží jako na integrální součást rozvíjejících se Spojených států a na příbězích několika černých otroků ilustruje aktivní roli Afričanů v boji za přežití svého poddanství a formování vlastních životů.
Slovenští tvůrci neskrývali po vyhlášení vítěze v jejich kategorii zklamání. Za velký úspěch ale označili i samotnou nominaci, která je zařadila mezi špičku světové televizní dokumentární tvorby.
„Jen společnost HBO vyrábí ročně desítky a desítky dokumentů,“ připomněl režisér Matej Mináč. Skutečnost, že se snímek nakonec dostal do nejužšího výběru, je sama o sobě významným uznáním, řekl.
Film Síla lidskosti, oceněný už v roce 2002 mezinárodní televizní cenou Emmy, pojednává o Angličanu Nicholasi Wintonovi, který těsně před druhou světovou válkou zachránil téměř sedm set zejména židovských dětí z bývalého Československa. V Británii pro ně nalezl náhradní rodiny, a děti tím unikly pozdějším transportům do koncentračních táborů. Winton sám na své skutky nikdy neupozorňoval.
Američtí televizní diváci měli možnost vidět film loni při několika uvedeních v síti společnosti HBO/Cimenax. Proti premiéře před čtyřmi lety byl snímek rozšířen o nové poznatky, mimo jiné díky tomu, že tvůrci našli další osoby, které Winton zachránil před nacistickým holokaustem, řekl ČTK producent filmu Patrik Pašš.
S příběhem Nicholase Wintona, na němž spolupracovaly Česká televize a Slovenská televize, se už seznámili diváci v asi 40 zemích světa. V řadě z nich vzbudil mimořádný zájem školní mládeže o pátrání po zachráněných dětech, které často ani nevědí, za jakých okolností unikly před bezmála 70 lety nacistickému vyvražďování.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.