ElectroWorld zase zatlačil na ceny

21. 9. 2006 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

„Nestůjte ve frontě, pojďte do Datartu, tam nakoupíte i laciněji a bez čekání,“ halekal včera ráno na rozsáhlém parkovišti na okraji Plzně moderátor v přestávkách dunivé hudby. Lidé ale nereagují.
Konkurenční řetězec ElectroWorld v sousedství právě otevírá svůj devátý obchod v Česku a akční slevy přilákaly ještě před otevírací dobou stovky lidí. Ti první stáli ve frontě od páté hodiny ranní.
Je libo notebook za necelých třináct tisíc? DVD přehrávač za sedm set až devět set? Nebo televizi Thomson s úhlopříčkou 70 cm za necelých šest tisíc? To vše je od včerejška v Plzni možné. Konkurence ElectroWorldu totiž nasadila minimálně do soboty podobné ceny. Jen tak může zabránit vylidnění svých prodejen.
Dvě stě metrů vzdálený Datart otevřel místo v obvyklých devět hodin už o dvě hodiny dříve, ještě víc zlevnil část výrobků a připravil ještě jednu zbraň: každou hodinu losoval a odměnil vítěze soutěže.
ElectroWorldu ale mnoho lidí neodlákal, jeho prodejní plochu 2600 čtverečních metrů braly útokem další stovky lidí.
ElectroWorld je největším maloprodejcem s elektrozbožím v Česku. Firma jako součást britského gigantu DSG Investments působí ještě v Polsku a Maďarsku. V Česku jeho osm prodejen loni utržilo dohromady přes tři miliardy korun.
Podle obratu patří druhá příčka tuzemského maloobchodního elektrotrhu brněnské, ryze české společnosti Okay, která podle odhadu agentury Incoma Research utržila loni s padesátkou prodejen 2,8 miliardy. A Datart International s lucemburským vlastníkem je u nás s tržbou 2,1 miliardy podle Incomy třetí.
Nelítostný konkurenční boj posledních let má na svědomí krach mnoha malých prodejen. Velcí hráči se pak trumfují v akčních nabídkách a slevových akcích.
„Pokud nám někdo doloží, že třeba lednici mají jinde lacinější, hned mu slevíme a prodáme leckdy ještě laciněji, než by zaplatil u konkurence,“ tvrdí vedoucí plzeňské prodejny Okay Petr Samek.
Ani ředitel Datartu Pavel Sláma nezůstává pozadu: „Datart jako první v Česku zavedl službu Záruka nejnižší ceny, proto si zákazníci mohou být jisti, že naše ceny budou stejné jako v tomto případě u ElectroWorldu. Nebo nižší.“

Hospodářské noviny, 21.9. 2006, autor: Miroslav Petr

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.