Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

DPA: Revoluce mezi pařížskými deníky? Od Springera k Lagarderovi

Redakce MAM21. 9. 2006

Ještě deset let, a pak bude tištěným deníkům zvonit hrana. Takhle to každopádně vidí Arnaud Lagardere, který vládne největšímu světovému časopisovému vydavatelství Hachette Filipacchi Médias a spoustě deníků, knižních nakladatelství a televizních stanic. “Náklady na tisk budou neudržitelné,” myslí si tento 45letý mediální magnát. Budoucnost patří elektronickým novinám. Udržet se mohou jen magazíny s lesklými obálkami.
Pro mediálního podnikatele Lagardera, který pracuje také jako viceprezident výrobce letadel a raket, firmy EADS, nepředstavuje rozbití starých trhů žádný důvod ke stížnostem. Naopak – je to pro něj “vzrušující” výzva. “Nechceme změnu spotřebitelských návyků jen sledovat, chceme být součástí tohoto vývoje,” řekl Lagardere svým sobotním novinám JDD. S projektem “Car and Driver” koncern ve Spojených státech předvedl, jak by to mohlo jít.
V budoucnu budou týdeníky jako JDD, společenský časopis Paris Match nebo televizní časopis Telé 7 Jours žhavé aktuality přinášet prostřednictvím internetu nebo mobilu. “Musíme zariskovat a být sami sobě konkurencí. Je potřeba se zbavit některých tabu, například myšlenky, že důležitou informaci si musíme šetřit až do dne, kdy obvykle vychází,” tvrdí Lagardere.
Lagardere není jediný, kdo připravuje revoluci na trhu tištěných médií. Nikdo jiný ale jako on nevěří, že tištěné noviny budou za deset let patřit do muzea. S podporou obrovského kapitálu se v současnosti multipodnikatel Vincent Bolloré zabývá založením bezplatných deníků. Nové listy budou placeným novinám už od začátku “šlapat na paty”, dlouhodobě by měly dokonce získat ještě více čtenářů, myslí si Bolloré.
Tento magnát převzal moc nad reklamním koncernem Havas a agenturou pro výzkum veřejného mínění CSA, teď chce výzkumy, marketing a média spojit do neporazitelného tria. Právě nyní rozjel bezplatný večerník Direct Soir. Noviny, jejichž příprava byla poměrně drahá, se budou s nákladem 800 000 výtisků snažit pozměnit čtenářské zvyky Francouzů. Témata: dvě třetiny sportu, reklamy a filmu, jedna třetina politiky a ekonomiky.
Spolu s vydavatelstvím Monde a firmou Havas plánuje navíc Bolloré na začátek listopadu nový raník. Náklad: 350 000 kusů pro Paříž. V roce 2007 se pak mají noviny spojit s podobně zaměřeným regionálním listem Ville Plus (náklad 240 000). Věnujeme prostředky na zvýšení kvality obsahu a získání inzerentů, abychom si upevnili vedoucí pozici,” slibuje Bolloré.
Život by mu ale mohla ztížit společnost Axel Springer. Největší evropský novinový vydavatel sází sice jako Lagardere na internet, stejně jako Bolloré ale zároveň věří v budoucnost tištěných médií. Jak by taková syntéza mohla vypadat, ukazuje nakladatelský dům v Berlíně, kde pracuje v největší evropské redakci 400 novinářů pro tituly Die Welt a Morgenpost. Teď v Paříži kolují zvěsti, že na úspěch zvyklí Němci plánují francouzskou mutaci deníku Bild.
Trh pro takový typ deníku ve Francii je. Podobným směrem se ovšem chystají vydat France Soir a nový Direct Soir. Němečtí mediální manažeři tedy budou moci detailně sledovat, jestli uspějí. Rozhodnutí o vlastním projektu padne u vydavatelství Axel Springer do konce roku, říká mluvčí firmy Tobias Fröhlich. Navíc uvažuje Springer dokonce o vstupu do deníku Libération, který rovněž experimentuje s internetem. Příležitost je to vcelku reálná, protože hlavní akcionář Libération Eduard de Rothschild právě připravuje obrodu vysoce prodělečného listu a hledá investory. Tuto zprávu ale Fröhlich samozřejmě nechtěl komentovat.

×

Dobrý web představuje zbrusu novou tvář

Starší článek

Seznam po prázdninách překročil dvoumilionovou denní návštěvnost

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více