Deník Metro míří do dalších 30 měst
Bezplatný deník Metro chystá od začátku září změnu v podobě svého obsahu, v němž se více zaměří na tzv. infozábavu. Zároveň bude k dostání v dalších 30 městech České republiky. Uvedla to firma Metro ČR.
Deník od roku 1997 vycházel pouze v Praze, na počátku letošního roku se rozšířil i do krajských měst. S nynějším dalším rozšířením souvisí i proměna stylu zpráv v deníku.
Deník nabídne styl označovaný jako infotainment, tedy infozábavu. “Nový redakční koncept je zaměřený na poskytování apolitického aktuálního zpravodajství doplněného informacemi ze společnosti a kultury s rozšířenou nabídkou interaktivních zábavních prvků,” uvedl marketingový ředitel společnosti Aleš Pýcha.
Podle šéfredaktora deníku Fabiana Golga se tak například sníží počet přebíraných agenturních zpráv na minimum a deník by měl dostat novou, dynamičtější podobu.
Deník Metro byl léta jediným deníkem zdarma na českém novinovém trhu. Loni na podzim se přidal Ringier se svým titulem 24 hodin, letos v dubnu pak i mediální skupina Mafra s Metropolitním expresem. Výtisky deníků je možné získat nejen v Praze, ale i v některých městech středních Čech. V dubnu začal vycházet i deník Kurýr.
Zatímco Metro, 24 hodin a Metropolitní expres rozdávají kolportéři na ulici a v zastávkách MHD, u Kurýra se vydavatel rozhodl doručovat jej přímo do poštovních schránek.
Smyslem bezplatných deníků je podle vydavatelů nabídnout lidem stručné, krátké a seriozní informace při ranní cestě do práce. Proto také mají deníky menší formát než ty placené, aby se lépe četly například v tramvajích či metru.
Deník Metro vychází v 61 vydáních v 96 hlavních centrech 21 zemí napříč Evropou, Asií, Severní a Jižní Amerikou. Podle údajů firmy vychází české vydání deníku v Praze a dalších 40 městech v průměrném denním nákladu 376 000 výtisků.