Čtvrtina lidí na českém internetu denně sází

11. 9. 2006 12:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čeští uživatelé internetu sází přes počítač často, ale většinou nevelké částky. Denně nebo téměř denně „virtuálně“ sází 26 procent dotázaných, dalších více než 25 procent respondentů provozuje hazard po síti příležitostně. Nejčastěji lidé prosází 500 nebo i méně korun za měsíc. To uvádí 36 procent dotázaných. Jen 8 procent uživatelů uvedlo, že za měsíc zariskují s dvaceti a více tisíci korun. Platí, že čím častěji respondent sází, tím větší obnos protočí. Vyplývá to z průzkumu, který mezi svými uživateli formou internetového dotazníku provedl portál Centrum.cz.
Průzkum probíhal dva týdny v druhé polovině srpna. Na Centrum.cz v létě denně chodilo více než půl miliónu lidí, kteří tvoří reprezentativní skupinu českých uživatelů internetu. Průzkumu se zúčastnilo 2185 respondentů. Ze čtyř pětin odpovídali muži a z pětiny dotazníky vyplnily ženy. Téměř sedmdesát procent respondentů má vysokoškolské nebo středoškolské vzdělání s maturitou. Dvě třetiny respondentů jsou ve věku 20-49 let.
Celkově se sázení dotázaným spíše vyplácí. Polovina respondentů má vyrovnanou finanční bilanci. Zhruba pětina uvedla, že na sázkách zatím prodělává, celkově ale výrazný prodělek (přes deset tisíc korun) uvedlo jen pět procent dotázaných. Naopak více než deset tisíc korun na sázení zatím vydělalo 15 procent všech dotázaných, dalších 16 procent je v mírném plusu. „Jako nejvýhodnější se jeví sázet částku mezi pěti a dvaceti tisíci korunami měsíčně. Ti, kteří se pohybují v tomto rozmezí, vykazují také nejvíce pozitivní bilanci,“ říká analytik portálu Centrum.cz Miroslav Kůta.
Internet podle průzkumu „láká“ k vsazení větších částek než kamenné sázkové kanceláře. Respondenti vidí jako největší výhodu u sázení přes internet pohodlí, to uvádí dvě třetiny dotázaných. Něco málo přes třetinu respondentů jako největší klad internetu uvedlo lepší dostupnost dalších informací potřebných pro sázení a zhruba čtvrtina lidí vyzdvihuje anonymitu sázení.
Výhradně kamenné sázkové kanceláře využívá zhruba pětina všech dotázaných. Dalších 26 procent respondentů uvedlo, že nesází ani v nich, ani na internetu.

-red-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.