Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ČT zametá cestu reklamě v seriálech

Redakce MAM27. 9. 2006

Je to paradox – v České republice se komerční komunikace v televizních seriálech, kterou striktně omezuje zákon o televizním vysílání, stává doménou veřejnoprávní České televize. Ve světě přitom skrytou reklamu nebo product placement k financování seriálů nebo filmů používají především komerční stanice. Nova a Prima se však v Česku spíše drží zpátky, skrytá reklama totiž ve zdejším éteru není legální.
“Jednotlivé díly Letiště odevzdáváme Primě takzvaně čisté, tedy bez reklamy,” tvrdí producent Petr Bílek ze společnosti Filmbrigade, která Letiště pro televizi vyrábí.
Masívním průlomem by se v této oblasti mohl stát seriál z hokejového prostředí Poslední sezóna. Jeho partnery jsou například firmy Budějovický Budvar, Coca-Cola, Kentoya nebo Nokia, které seriál částečně financovaly a jejichž loga se v ději objeví. Televize to vysvětluje tak, že chtěla být maximálně autentická. Oficiální zástupce společnosti Škoda Praha navíc prozradil, že se v Poslední sezóně objeví její product placement. Ten je v Česku zakázaný.
Komerční stanice přitom Českou televizi v jejím snažení podporují. “Je dobře, že s inovativními formami komerční komunikace začíná právě veřejnoprávní Česká televize a snaží se je etablovat i u nás,” říká ředitel Primy Martin Dvořák, “doufám, že Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) se nepokusí tento trend udusit hned v zárodku.”
Česká televize přitom nezkouší výklad českého mediálního práva ohledně skryté reklamy poprvé. Ta se již objevila v dalším jejím seriálu Snowboarďáci, který televize odvysílala loni na podzim. Série vycházela ze stejnojmenného komerčně úspěšného filmu. Ve Snowboarďácích se objevily výrobky firmy Burton nebo Želetavská sýrárna. Vysvětlení ČT? Televize byla ve Snowboarďácích jen koproducentem, seriál tak považovala za převzaté dílo.
To však v případě Poslední sezóny neplatí – Česká televize je hlavním producentem seriálu, jehož rozpočet se pohybuje kolem 60 miliónů korun.
Striktní zákaz skryté reklamy v televizi chce v současné době změnit Evropská komise. Ta již od prosince loňského roku projednává novelu směrnice zvané Televize bez hranic, která by product placement povolila. Na tuto reklamu, která by se nesměla objevit ve zprávách, dokumentech či pořadech pro děti, ale budou televize muset diváky upozornit zvlášť.
“Nová pravidla by měla zvýšit konkurenceschopnost evropského mediálního průmyslu,” uvedla loni v prosinci eurokomisařka pro média Viviane Redingová, která změnu navrhla. “Bohužel některé televize se chovají tak, jako by nová směrnice Evropské komise již platila,” reagoval na Poslední sezónu předseda RRTV Václav Žák.

MEZITITULEK: Oficiální partneři seriálu ČT Poslední sezóna

ÖMV
Budějovický Budvar
Tisport
Škoda Auto
Modrá pyramida
Sherlog
Nokia
Coca-Cola
Black Tiger
Karlovarské minerální vody
Kentoya
Replay Jeans
Bauer
Zdroj: Česká televize

Hospodářské noviny, 27.9. 2006, autor: Aleš Borovan

×

Atlas.cz oficiálně s ICQ

Starší článek

Film Grandhotel bude propagovat lyžařský šampionát v Liberci

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více