Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Český trh biopotravin poroste dle odhadů o 25 až 30 procent ročně

Redakce MAM1. 9. 2006

O 25 až 30 procent ročně by měl v příštích pěti letech podle odhadů vzrůst český trh s biopotravinami. V roce 2011 by tak za ně Češi mohli utratit zhruba 1,3 miliardy korun. Loni to bylo 350 milionů korun, meziročně o 30 procent více. Vyplývá to z údajů agentury Green marketing, která se trhem s biopotravinami dlouhodobě zabývá. Zatím tyto výrobky představují méně než jedno procento z celkové spotřeby potravin.
Roční růst trhu může být podle Toma Václavíka z Green marketingu i vyšší, až čtyřicetiprocentní, za předpokladu, že se v příštím roce uskuteční propagační kampaň financovaná Státním zemědělským intervenčním fondem. Ta se nyní připravuje a podléhá schválení Evropské komise. Na roky 2008 až 2010 se pak chystá další propagace produktů ekologického zemědělství. Pokud EU s tříletým projektem vysloví souhlas, bude se na jeho financování z poloviny podílet.
Výrobky s označením bio zatím pravidelně kupují jen asi tři procenta českých spotřebitelů, plyne z průzkumu, který pro ministerstvo zemědělství zpracoval Synergy Marketing spolu s GfK Praha. Další čtvrtina lidí tyto výrobky zná, ale kupuje je nepravidelně, stejný podíl je zná, ale nekupuje. Téměř polovina spotřebitelů biovýrobky vůbec nezná. Lidé, kteří toto zboží nekupují, uváděli nejčastěji jako překážku nákupu nedostatek informací, oblibu tradičních značek a vyšší cenu biovýrobků.
Z oslovených nezávislých prodejců pak 70 procent odpovědělo, že se zákazníci na bioprodukty neptají. Zhruba tři čtvrtiny pak uvedly, že toto zboží nemají v nabídce proto, že po něm neexistuje poptávka. Také řada prodejců považuje za problém vyšší ceny biopotravin.
Ty jsou proti konvenčním potravinám v Česku dražší o 40 až 350 procent, což je podle odborníků způsobeno náročnějším způsobem produkce a zpracování s velkým podílem ruční práce. Roli hrají i vyšší náklady na balení a distribuci malých šarží. Green marketing ale předpokládá, že budou ceny biopotravin klesat díky větší produkci, snižování logistických nákladů a vyšší konkurenci na trhu.
V Česku je ekologicky obhospodařováno zhruba šest procent zemědělské půdy, což je v EU nadprůměr. Rozhodující část ploch ale představují louky a pastviny. Nabídku biopotravin domácí produkce také omezuje nedostatek zpracovatelských kapacit, takže rostoucí poptávka je ze značné části uspokojována zvýšenými dovozy. Na konci roku 2005 bylo na trhu 2000 biopotravin, z toho 1200 zahraničních.
Nejvíce biopotravin, 57 procent, nakoupí čeští zákazníci v super- a hypermarketech. Následují prodejny zdravé výživy a biopotravin s podílem 37 procent. Asi čtyři procenta produktů se prodají na farmách a přibližně dvě procenta v drobných prodejnách potravin.

×

Pikhartová ředitelkou The Prague Post

Starší článek

Deník Metro míří do dalších 30 měst

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více