Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ceny notebooků klesají o desítky procent

Redakce MAM5. 9. 2006

Ceny přenosných počítačů za poslední rok klesly o deset až 20 procent a nejlevnější notebooky lze nyní pořídit již kolem 20 000 korun. Právě klesající cena je přitom jedním z důvodů, proč notebooky stále častěji nahrazují klasická stolní PC a jejich prodej roste více než třikrát rychleji. Celkový trh by měl letos růst o deset až 20 procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi počítačovými výrobci.
“Přenosné počítače jsou podstatně výkonnější, menší a lehčí, mají delší výdrž baterií a v neposlední řadě jejich cena klesla na úroveň stolního PC s LCD monitorem,” řekl mluvčí tuzemské pobočky Intelu Pavel Svoboda. Výraznou změnou v letošním roce podle něj bude nástup až o 40 procent výkonnějších dvoujádrových procesorů do notebooků. Koncem roku by mělo být 90 procent všech prodávaných počítačů se dvěma jádry.
Ve firemní sféře táhne prodej obnova počítačů a monitorů ve státní správě. Podle ředitele divize Personal System Group HP Miloslava Doubravy je výrazná poptávka po 19palcových monitorech a naopak téměř nulový prodej klasických monitorů. “Standardní velikostí operační paměti v tomto segmentu je 512MB až 1GB a pevný disk 80GB. Posílil také prodej PC a notebooků s AMD procesory a osobně jsem zvědavý, zda bude tento trend pokračovat i po uvedení nových procesorů od společnosti Intel,” dodal.
V domácnostech v poslední době vítězí zejména multimediální notebooky, které umožňují rychlé připojení k internetu, přehrávání filmů a hudby. Na to reagují velcí výrobci. Například HP se rozhodla uvést pro tento trh zcela novou značku Pavilon.
Podle marketingového ředitele Lenova Jana Solaře se zájemci o nový přenosný počítač nesoustředí jen na výkon, ale i na jiné parametry. Jde například o zabezpečení notebooku, ochranu a šifrování dat, přístup pomocí otisku prstů a různé přidané funkce, jako jednoduchá obnova systému při jeho zhroucení či snadné zálohování dat.
Ve druhém čtvrtletí rostl prodej počítačů v ČR zhruba o pětinu. Loni prodej počítačů rostl o 22 procent a odbyt notebooků se zvýšil o 60 procent.

×

Murdoch vyzve Apple na souboj

Starší článek

Největší spotřební trh v Evropě má Německo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více