Biopotravinou roku se stal Bio kysaný nápoj z Valašského Meziříčí

22. 9. 2006 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Letošní cenu za nejlepší produkt tuzemského ekologického zemědělství v soutěži o Českou biopotravinu roku získala Mlékárna Valašské Meziříčí za Bio kysaný nápoj. Porota udělila také tři čestná uznání, z toho dvě získala Bio vejce Pavel Kýr a Bio vejce Abatis za rozšíření ekologických chovů nosnic i za zpřístupnění bio vajec spotřebitelům. informovala o tom
pořádající Nadace Partnerství.
Do soutěže, která se uskutečnila v rámci akce Září – měsíc biopotravin, bylo nominováno celkem 20 biopotravin z celé ČR.
Třetí čestné uznání získala řada polotovarů Biolinie Jahelní, Pohankový dezert a Bulgur s červenou čočkou od společnosti Pro-Bio.
Součástí soutěže je i kategorie Nejlepší bioprodejna roku. Toto ocenění si odnesla prodejna Albio z Prahy. V této kategorii se hodnotí šíře sortimentu, informovanost zaměstnanců a zákazníků, ochrana životního prostředí v provozu a spolupráce s místními bio výrobci a ekozemědělci. Čestné uznání v této kategorii získala bruntálská prodejna Robi za dlouholetou propagaci ekologického zemědělství a místních biopotravin i za práci se zákazníky.
„Zpracovatelské kapacity v oblasti biopotravin se u nás rozvíjejí zatím velmi pomalu a na trhu proto převládají biopotraviny zahraniční. Z tohoto důvodu se snažíme vyzdvihnout kvalitní domácí bio produkci jako inspiraci pro další české podnikatele“, uvedl Tomáš Růžička z Nadace Partnerství.
Češi loni za biopotraviny utratili kolem 350 milionů korun. Výrobky s označením bio podle průzkumu zatím pravidelně kupují jen asi tři procenta českých spotřebitelů. Na celkové spotřebě potravin se podílely asi 0,18 procenta. Podle odborníků by biopotraviny a ekozemědělství potřebovaly silnější propagaci, protože celkové povědomí o nich je stále nízké. Tuzemská spotřeba tak představuje jen tři až čtyři procenta ve srovnání s průměrem spotřeby na obyvatele původní patnáctky zemí EU.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.