Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Bariéry využívání internetu

Redakce MAM12. 9. 2006

Více než dvě třetiny (71 %) obyvatel České republiky ve věku nad 15 let nemá v současné době připojení k internetu v domácnosti. Nejčastějším důvodem je skutečnost, že doma nemají k dispozici počítač.
Vyplynulo to z aktuálního výzkumu společnosti Factum Invenio, který byl realizován v srpnu 2006 a zúčastnil se ho reprezentativní vzorek 1031 obyvatel České republiky ve věku nad 15 let.
Již více než polovina (53 %) obyvatel ČR ve věku nad 15 let využívá internet. Velký rozdíl je ovšem mezi jednotlivými věkovými skupinami. Mezi internetové uživatele patří 80 % lidí ve věku 15-29 let, 64 % lidí ve věku 30-44 let, 48 % obyvatel ve věku 45-59 let, ale pouze 15 % šedesátiletých a starších. Internet používají zejména lidé s vyšším vzděláním (vysokoškolské nebo střední s maturitou), studenti a členové domácností s hrubým měsíčním příjmem nad 30 000 Kč.
Nejčastěji se lidé připojují k internetu z domova
Doma internet využívá 29 % Čechů, v zaměstnání 24 %. V domácnosti se připojují k internetu spíše muži než ženy (33, resp. 25 %) a lidé ve věku mezi 15 a 44 lety. Naopak podíl mužů a žen mezi uživateli internetu v zaměstnání je vyrovnaný.
Během následujících 3 měsíců plánuje pořízení internetu do domácnosti 15 % lidí, kteří internet již používají, ale nikoliv doma. „Ovšem jak vyplývá z předchozích realizovaných výzkumů, penetrace internetu v domácnostech roste jen mírně. Vysvětlení je možné nalézt i v tendenci respondentů nadhodnocovat své záměry“, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum Invenio.
Nízká vybavenost domácností počítači brzdí rozvoj internetu
Největší bariérou využívání internetu v domácnostech je nízká penetrace osobních počítačů v České republice. V rámci pravidelného výzkumu společnosti Factum Invenio „Zpráva o českém internetu (ZOČI)“ bylo v červnu 2006 zjištěno, že osobní počítač nebo notebook v současné době používá doma 41 % Čechů. To znamená, že přibližně 70 % počítačů v českých domácnostech je připojeno k internetu.
Mezi další důvody, proč české domácnosti dosud nejsou k internetu připojeny ve větším počtu, patří skutečnost, že lidé internetu nerozumí (29 %), případně ho podle svého názoru doma nepotřebují (22 %). Nezanedbatelnou část populace (23 %) také odrazuje vysoká cena.
Kromě poměrně nízké vybavenosti domácností počítači považují mladí lidé ve věku 15-29 let za největší bariéru vysokou cenu připojení k internetu. Naopak lidé ve věku nad 60 let a s nižším vzděláním velice často nevědí, jak internet funguje, a proto nemají ani potřebu pořídit si tuto službu domů

-zem-

×

ČT bude mít nový grafický styl včetně loga

Starší článek

ČT bude mít nový grafický styl včetně loga

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více