Zákazníci obchodů Datart si mohou vybírat peníze u pokladen

17. 8. 2006 11:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Síť prodejen se spotřební elektronikou Datart umožňuje zákazníkům výběr peněz pomocí karty přímo u svých pokladech. Novou službu nazývanou cashback mohou zatím využít lidé, kteří vlastní kartu Datart od společnosti Cetelem. V budoucnu by se mělo spektrum karet rozšířit, uvedlo vedení společnosti Datart. Datart je zřejmě prvním velkým obchodníkem v Česku, který výběr hotovosti u pokladen zákazníkům nabízí. Vyjádření dalších obchodníků k zavedení služby ČTK zjišťuje.
„Cashback se hodí všem, kteří se chtějí snadno dostat k penězům na svém bankovním účtu. Pokladní budou připraveny na požádání výběr hotovosti uskutečnit. Služba není vázána na nákup, stačí zajít do Datartu pro peníze,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Datart Pavel Sláma. Podle něho by se výběr peněz měl pohybovat v rozmezí 200 až 5000 korun. „Vybraná částka by měla být násobkem 200,“ dodal. Datart v Česku provozuje 19 prodejen.
Počet obchodů, kde bude možné v budoucnu vybírat peníze, se v Česku brzy zvýší. Tuzemské banky se již totiž na cashbacku dohodly s karetní asociací Visa, podle které by měla být služba v ČR plně zavedena příští rok. Peníze si tak budou moci vyžádat všichni držitelé platebních karet Visa vydaných v ČR při platbě v obchodech, u benzinových stanic i u dalších platebních terminálů.
O zavedení cashbacku jedná s tuzemskými bankami i společnost MasterCard. „MasterCard je ve finální fázi těchto jednání a předpokládáme, že k zavedení služby na českém trhu dojde do konce roku,“ řekl v červnu generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Polsko, ČR a Slovensko Ján Čarný.
Ještě letos chystá výběr hotovosti u obchodníků zavést například ČSOB. „Službu spustíme na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí,“ uvedl nedávno mluvčí banky Martin Orság. Podle něj banka zavede službu v souladu s pravidly asociace Visa. Vedle toho umožní výběr hotovosti i svým klientům s kartou asociace MasterCard, ovšem pouze na vlastních obchodních terminálech.
Česká spořitelna zavede cashback podle Kristýny Havligerové z tiskového oddělení banky nejdříve ve čtvrtém čtvrtletí 2007. „Služba bude s největší pravděpodobností zpoplatněna,“ prohlásila a zároveň potvrdila, že banka vyjednává o zavedení služby i s karetní asociací MasterCard.
Rychleji by mohla výběr hotovosti u obchodníků spustit Komerční banka. Podle Romany Ondrůškové z tiskového oddělení banky lze předpokládat, že vlastní zavedení této služby u některých obchodníků by mohlo být reálné v první polovině příštího roku. „Ze strany některých obchodních řetězců již zaznělo, že by o tuto službu měly zájem,“ dodala.
Vedle klientů bank, kteří zavedením služby získají větší možnost výběru hotovosti, přinese cashback podle odborníků výhody i obchodníkům. Pro ně bude zavedení znamenat omezení manipulace s hotovostí, menší odvody hotovostí, neboť držitelé karet jim část hotovosti odčerpají. „Zákazníci ušetří peníze za výběr z bankomatu a také čas, protože hotovost získají rovnou při návštěvě obchodu,“ podotkl Sláma.
V zahraničí se využívání služby cashback liší stát od státu. Běžně je služba dostupná již několik let například v USA, Švédsku, Dánsku nebo Velké Británii. Během letošního roku bude služba zavedena podle asociace Visa v Itálii a Polsku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.