Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zájem o zprávy v červenci klesl

Redakce MAM2. 8. 2006

Zhruba o pětinu klesl letos v červenci zájem lidí o zpravodajské relace českých televizních stanic ve srovnání se stejným obdobím loni. Důvodem jsou podle zástupců stanic rekordní vedra, k menšímu počtu diváků zřejmě ale přispívají i stále bezvýsledná povolební jednání o nové vládě, vyplývá z ankety ČTK.
Televizní noviny na Nově sledovalo za první čtyři červencové týdny v průměru 1,76 milionu dospělých diváků, zatímco loni za celý červenec to bylo 2,21 milionu a předloni ještě o 50 000 diváků více. Oproti loňsku tak počet diváků klesl o pětinu, ve srovnání s červencem 2004 zhruba o 22 procent.
“Pokles sledovanosti Televizních novin v červnu a červenci 2006 je zapříčiněn především extrémním horkým počasím,” řekla mluvčí Novy Veronika Šmítková. Zhruba desetiprocentního úbytku diváků se Televizní noviny dočkaly i v červnu ve srovnání se stejným měsícem loni.
Za první tři červencové týdny klesla sledovanost i hlavní zpravodajské relace České televize Události. Letos se na pořad dívalo v průměru 899 000 diváků, loni za stejné tři týdny to bylo 1,19 milionu, předloni 1,13 milionu. Oproti loňsku tak počet diváků klesl o čtvrtinu, proti předloňsku o pětinu.
Také červnové zprávy letos lákaly méně než loni a předloni. Červnové Události letos sledovalo v průměru 965.000 lidí, loni 1,16 milionu a předloni ještě o 2000 více. “Jistě má na současný zájem o zpravodajství ČT vliv počasí a vypadá to, že bezvýsledná jednání o nové vládě nadstandardní pozornost diváků nevyvolávají,” sdělil mluvčí ČT Martin Krafl.
Podle průzkumu Sociologického ústavu Akademie věd a Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) z minulého týdne s prodlužujícím se povolebním jednáním bez jasného výsledku klesá ochota občanů zúčastnit se případných voleb. “Lidé jsou z politických jednání unavení, na druhé straně však nestojí v centru jejich pozornosti,” okomentovala tehdy výsledky průzkumu socioložka Kateřina Ptáčková ze společnosti GAC.
Pokles zájmu diváků o zprávy zaznamenávají také na Primě. Od 1. do 27. července letošního roku si Zpravodajský deník nenechalo ujít v průměru 816 000 diváků, loni ve stejném období to bylo 965 000 lidí, což představuje pokles o zhruba 15 procent. “Pokles je dán celkovým úbytkem diváků u televizorů v tomto čase. Není to tím, že by lidé u televize místo zpráv volili alternativní program,” uvedla mluvčí Primy Jana Malíková.
Letní měsíce jsou tradičně obdobím, kdy lidé jeví o televizní programy nejmenší zájem, který vzrůstá s přibývající zimou; nejvíce času tak lidé věnují televizním stanicím od prosince do února. Loni v červenci lidé podle peoplemetrového průzkumu ATO-Mediaresearch strávili před televizními obrazovkami v průměru tři hodiny a dvě minuty denně, předloni to bylo o čtyři minuty méně. V obou případech to bylo nejméně za celý rok. Aktuální údaje ze letošní červenec nejsou zatím k dispozici.

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 20. července 2006

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 31. týden 2006

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více