Výprodeje už ve Francii tak netáhnou
Končící letní výprodeje ve Francii potvrdily tendenci snižování zájmu spotřebitelů o ně. Vyplývá to ze zveřejněných statistik i z výroků odborníků ve francouzských médiích. Pařížská obchodní a průmyslová komora oznámila, že 45 procent pařížských obchodníků zaznamenalo během letošních výprodejů nižší tržby než loni, lepší výsledky hlásí jen 23 procent. Přesto jsou prý skoro tři pětiny z nich spokojeny, protože prodej se proti normálu zvýšil o deset až 30 procent.
Letošní výsledky ovlivnila podle odborníků mimořádná vedra právě v době výprodejů, ale snižování zájmu se přičítá hlavně takřka stagnující koupěschopnosti lidí.
Kromě toho působí na spotřebitele i to, že mnohé obchody praktikují velké slevy u zboží během celého roku, kdy – na rozdíl od výprodejů – není možné prodávat se ztrátou. Zákazníci proto vědí, že slevy na začátku výprodejů stále ještě umožňují obchodníkům zisk, a čekají až na opravdu poslední chvíli, i když řada obchodníků výprodeje rovnou zahajuje slevami až o 50 procent.
Výprodeje se ve Francii pořádají jednou v zimě a jednou v létě vždy na šest týdnů s možností prodloužení o dva a jsou přísně regulovány. Nynější končí v sobotu.
Ministerstvo financí zamýšlelo jejich reformu, která by mimo jiné umožnila pořádat je víckrát během roku, ale upustilo od toho vzhledem k rezervovanému postoji obchodníků i jejich resortního ministra Renauda Dutreile.