Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vydavatel Respektu snížil ztrátu

Redakce MAM29. 8. 2006

Vydavatel zpravodajského týdeníku Respekt, společnost R-Presse, loni hospodařil se ztrátou 3,7 milionu korun, což ve srovnání s rokem 2004 představuje snížení zhruba o čtvrt milionu korun. Výkony firmy v loňském roce vzrostly, a to o 1,2 procenta na 22,8 milionu korun. Vyplývá to z účetní závěrky uložené ve Sbírce listin.
Podle dostupných údajů tak vydavatel Respektu hospodařil se ztrátou čtvrtý rok po sobě. V roce 2002 byla ztráta 2,8 milionu korun, o rok později pak 7,4 milionu. V roce 2004 ztráta klesla na 3,9 milionu.
Ztrátové hospodaření je zřejmě důvodem změn, které Respekt v nadcházející době čekají. Vydavatelství, jehož většinovým majitelem je senátor Karel Schwarzenberg, již podle dřívějších informací finančně podpořil podnikatel Zdeněk Bakala překlenovacím úvěrem ve výši zhruba 20 až 30 milionů korun. S majitelem jedná o svém majetkovém vstupu přímo do společnosti R-Presse. Jednatelka R-Presse Anna Soumarová řekla, že to, jaký bude Bakalův podíl, se stále řeší. “Doufám, že to bude hotovo do konce roku,” uvedla.
Investice má poskytnout časopisu prostředky na potřebný rozvoj. Bakala již dříve uvedl, že jeho snahou není jakkoli ovlivňovat chod časopisu, tím méně jeho obsah. Cílem je podle něj umožnit časopisu, aby se na jeho tvorbě a vydávání podíleli špičkoví profesionálové, kteří zaručí týdeníku zájem čtenářů i inzerentů.
Kromě majetkových změn ve vydavatelství čekají změny i samotný týdeník, a to zřejmě od počátku příštího roku. Na nich se podílí jako ředitel pro strategii novinář Miloš Čermák, spojený především s letitým působením v časopisu Reflex. Mimo jiné by měl Respekt přejít na obvyklý časopisecký formát a opustit svůj současný novinový.
Co se týče inzerce, loni podle údajů monitoringu reklamy TNS A-Connect zveřejněné Unií vydavatelů hrubé příjmy Respektu klesly. Objem inzerce v Respektu v loňském roce byl 16,5 milionu korun, což bylo o 6,6 procenta méně oproti roku 2004. Průměrný prodaný náklad na jedno vydání byl loni 16.674 výtisků, předloni 16.957, a v roce 2003 pak 16.845 kusů.
Předchůdce týdeníku Respekt začal vycházet pod názvem Informační servis 21. listopadu 1989, Respekt na něj navázal v březnu 1990. Vycházel z personální základny samizdatových kulturních časopisů Sport a Revolver Revue. Za svou existenci získal týdeník či jeho redaktoři řadu ocenění, časopis však čelil i řadě žalob, například od politiků. Letos Respekt zvítězil v soutěži Unie vydavatelů Časopis roku 2005 v kategorii ekonomických a zpravodajských týdeníků.

×

Seriály oceněné Emmy zatím čeští diváci příliš neznají

Starší článek

Čechů na internetu v červenci ubylo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Wedo

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více