VLP loni snížila zisk

22. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Vltava-Labe-Press (VLP), která v Česku vydává desítky regionálních Deníků Bohemia a Deníků Moravia a také celostátní titul Šíp, loni hospodařila se ziskem 47 milionů korun. To je o 57,2 milionu korun méně než v roce 2004. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti uložené ve Sbírce listin.
Také tržby společnosti za prodej zboží, vlastních výrobků a služeb klesly o 4,9 procenta na 2,01 miliardy korun, vyplývá ze závěrky.
V loňském roce představenstvo VLP schválilo fúzi firmy se společností Západočeské noviny, spol. s.r.o. se sídlem v Českých Budějovicích, kterou VLP stoprocentně vlastnila. Fúze se uskutečnila k 1. lednu letošního roku. Základní kapitál Vltava-Labe-Press se nemění a podle zprávy o fúzi uložené ve Sbírce listin činí i nadále 1,86 miliardy korun.
Letos na podzim hodlá VLP spustit vydávání nového regionálního placeného titulu s názvem Pražský deník. Vydavatelství tak podle dostupných informací hodlá zaplnit mezeru týkající se Prahy na mapě svých regionálních titulů, která vznikla poté, co regionální Večerník Praha vydavatelství loni na podzim proměnilo v celostátní Šíp.
VLP vydává podle údajů na svých webových stránkách 72 regionální Deníky Bohemia a Deníky Moravia, devět zcela samostatných týdeníků, 18 týdeníků vkládaných a celostátní Šíp; firma má také podíl ve vydavatelství programových časopisů Astrosat.
Průměrný denní náklad všech titulů VLP byl v loňském roce podle Kanceláře ověřování nákladu 403 629 výtisků na vydání; podle informací VLP si jejich tituly denně přečte zhruba 1,3 milionu čtenářů. Pod VLP patří i tiskárny v Českých Budějovicích, Plzni, Hradci Králové, Praze a Olomouci. Firma zaměstnává asi 1500 stálých zaměstnanců.
Podle závěrky patří 80 procent VLP německé společnosti Pol-Print, pětina pak rovněž německé Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft, která ovládá mediální skupinu Mafra. VLP je součástí Verlagsgruppe Passau.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.