Vláda nepočítá se sto miliony na infokampaň k digitalizaci

18. 8. 2006 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vláda ve svém návrhu rozpočtu na příští rok nepočítá se sto miliony korun, z nichž měla být zaplacena informační kampaň k nastupujícímu digitálnímu TV vysílání. Do čtyř let bude přitom současné analogové TV vysílání nahrazeno právě digitálním; podle průzkumu společnosti Mediaresearch ale sedm lidí z deseti nikdy neslyšelo o digitálním vysílání, anebo slyšelo, ale neví, o co jde.
Informovat obyvatele se již dříve rozhodly vláda a ministerstvo informatiky (MI) pomocí kampaně. Nyní ale není jasné, z čeho informační kampaň pro příští rok zaplatí. Sto milionů korun pro MI vláda slíbila vyhradit v květnu. Z návrhu rozpočtu na rok 2007, který odcházející vláda schválila ve středu, ale částka vypadla.
„Zatím se nejedná o nic definitivního. Tento první návrh připravilo ministerstvo financí bez konzultací s ostatními ministerstvy,“ řekla mluvčí MI Klára Volná s tím, že ministerstva se nyní mají k tomuto prvnímu návrhu vyjádřit do 25. srpna.
„Nároky ministerstva informatiky jsou zakotveny v usneseních vlády, ze kterých podle našeho názoru není tak snadné vycouvat,“ míní Volná. Podle ní jsou na tom všechna ministerstva obdobně, i když v případě MI jde o celkovou částku z hlediska státního rozpočtu „zanedbatelnou“.
Jistých je tak zatím 85 milionů, z něhož ministerstvo zaplatí první část kampaně od letošního září do června příštího roku. Firmu, která kampaň vymyslí a uskuteční, nyní MI hledá ve veřejném řízení; termín přihlášek končí příští středu.
Podle výsledků průzkumu Mediaresearch, které firma zveřejnila na svých webových stránkách, necelá čtvrtina obyvatel ČR starších deseti let o digitálním vysílání nikdy neslyšela. Necelá polovina o digitálním vysílání slyšela, ale neví, o co jde.
Průzkum zkoumal i očekávání lidí od digitálního vysílání; z deseti nabízených možností mohli zvolit vždy tři. Až 90 procent lidí doufá, že bude mít lepší obraz, necelých 70 procent čeká lepší zvuk. Přes polovinu lidí očekává vyšší počet TV programů.
Postupným vypínáním současného analogového zemského TV vysílání vznikne prostor až pro 30 volně přístupných programů na rozdíl od současných čtyř – ČT1, ČT2, Novy a Primy. Analogový signál zmizí z prvních oblastí již příští rok, poslední analogový vysílač bude podle návrhu Českého telekomunikačního úřadu vypnut do 10. října 2010.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.