Ve kterých hypermarketech nakupujete?
Bodují Tesco, Kaufland a Hypernova, na chvostu je Billa
Další z řady OMD Snapshot se zaměřil na oblast hyper- a supermarketů a na nákupy v nich. Studie byla realizována na aktivní populaci ČR, uživatelích internetu ve věku 12-69 let.
Ženy nakupují v hypermarketech ve větší míře než muži (s výjimkou Carefouru, Tesca a Hypernovy). Dále z demografického hlediska lze vypozorovat, že v řetězci Lidl a Kaufland nakupuje nejčastěji starší část populace nad 40 let, s čistým měsíčním osobním příjmem do 10 tis. Kč a lidé z měst do 20 tis. obyvatel. Pokud jde o řetězce Albert, Billa a Globus, zde nejvíce nakupují lidé z věkových skupin 20-49 let a s osobním příjmem 10-20 tis. Kč. Bohatší část populace s osobními příjmy nad 30 tisíc korun nakupují nejvíce v Tescu v porovnání s ostatními řetězci. Prodejny Plus a Coop navštěvují převážně lidé z menších měst do 20 tis. obyvatel, naopak Albert, Billu a Tesco navštěvují nejvíce obyvatelé z větších měst.
OMD Snapshot je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 600 lidí.