Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vánoce v reklamě letos začnou už v září

Redakce MAM29. 8. 2006

Vydavatelé novin, majitelé billboardů i provozovatelé televizí se již za pár dnů mohou těšit na první “vánoční dárky”. Už od září si u nich firmy kupují reklamní prostor pro kampaně zaměřené na blížící se Vánoce.
“Vánoční kampaň se každým rokem nenápadně posunuje blíže k létu, dopředu ji ženou zejména hypermarkety a specializované obchodní řetězce,” potvrzuje Ondřej Obluk z reklamní agentury Mather Communication.
Firmy, které se tak teprve nyní rozhodnou odvysílat své televizní reklamy v září, budou mít problém. Už zkraje podzimu je totiž téměř všechen reklamní prostor vyprodaný.
“Česká televize je díky malému objemu povolené reklamy beznadějně vyprodaná, podobně jsou na tom i další kanály. Na polovinu září své předvánoční reklamní kampaně směřuje stále více firem,” potvrzuje Štěpán Wolde ze společnosti ARBOmedia.
Poslední měsíce roku totiž už tradičně patří k největším lákadlům inzerentů. Zatímco například loni v srpnu utratily firmy za reklamu v médiích dvě miliardy korun, v září už výdaje stouply na čtyři miliardy a v říjnu dokonce na pět miliard korun, vyplývá z monitoringu firmy A-Connect.
Jelikož firmy nechtějí, aby je předstihla konkurence, posouvají start vánočních kampaní již na konec léta. Například Mountfield odstartuje svou nabídku už příští týden, nachystaný je i řetězec s elektronikou Datart. “Nabídka je připravena tak, abychom mohli kampaň spustit kdykoli, jakmile se vánoční poptávka projeví. Nechceme ale “naslepo” vyjíždět s nabídkou, aniž by ji zákazníci očekávali,” říká Pavel Sláma, šéf Datartu.
Tradičně nejsilněji na své předvánoční kampaně upozorňují mobilní operátoři. Zkraje podzimu navíc odstartuje rebranding a “bublinkový útok” společnost Telefónika. Ten podle odborníků plynule naváže na předvánoční kampaně a potrvá až do jara.
Pozadu nezůstanou ani T-Mobile a Vodafone. Přestože start “ježíškovské masáže” před konkurencí tají, na výdajích na reklamu šetřit nebudou. Podle mediálních expertů se jejich výdaje na vánoční kampaně vyšplhají přes sto miliónů korun. “Výdaje na reklamu se během Vánoc zvýší téměř na dvojnásobek ve srovnání s běžným obdobím,” potvrzuje Jakub Hrabovský tiskový mluvčí Vodafonu.
Vložené investice se firmám vrátí. Hypermarkety hlásí během vánočních kampaní nárůsty tržeb o desítky procent, podobně jsou na tom i řetězce s elektronikou či oblečením. Zákazníci přibývají i mobilním operátorům. “Vánoce jsou tradičně nejsilnějším obdobím v roce. Těžko však lze předvídat, že při současné penetraci českého trhu můžeme dosahovat hodnot předchozích let,” upozorňuje Martina Kemrová tisková mluvčí T-Mobilu na skutečnost, že téměř čtvrtina lidí v Česku má hned několik mobilních telefonů.

Hospodářské noviny, 29.8.2006, autor: Zuzana Luňáková

×

AdWords nelze zkopírovat do všech detailů

Starší článek

Vydavatel Respektu snížil ztrátu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více