Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Úspěch romance? Vtip a zájem bulváru

Redakce MAM30. 8. 2006

Mohl to být docela obyčejný film s průměrnými zisky v kinech. Druhořadá romantická komedie. Jenže snímek Rozchod!, který v distribuci společnosti Bontonfilm právě vstupuje do českých kin, využil všechny možnosti, jak zaujmout odborníky i diváky a přitáhnout k sobě pozornost nejen milovníků “limonádového” žánru: tvůrci angažovali televizní hvězdu Jennifer Anistonovou a romantiku obrátili naruby.
Rozchod! (v originále The Break-Up), v letní nabídce kin jinak zcela opominutelný titul, má k dnešnímu dni na celosvětovém kontě už přes 180 miliónů dolarů, rozpočet navíc přišel sotva na třetinu a do Evropy komedie o vztazích zamířila až nyní. “Hranici úspěchu” v případě žánru romantické komedie přitom v celosvětovém měřítku tradičně představuje už částka okolo 70 miliónů dolarů.

MEZITITULEK: Malá lekce z marketingu
Komedie Rozchod! přesně dokazuje, co je v současné době potřeba k tomu, aby romantický žánr v kinech uspěl třeba i v konkurenci Pirátů z Karibiku, Aut či Supermana: podmínkou je neotřelý nápad, vtip a několik dobře známých líbivých tváří, které do kina přilákají diváky. A pokud se líbivé tváře dají během natáčení dohromady i v reálném životě, je to vůbec nejlepší – zájem bulvárního tisku totiž filmu udělá výbornou reklamu.
Stačí si vzpomenout na půlmiliardové tržby akční komedie Mr. & Mrs. Smith s Angelinou Jolie a Bradem Pittem v hlavních rolích.
Scenáristé studia Universal zvolili v režii Peytona Reeda “romantiku naopak”: namísto sladkobolné lásky s úklady a patetickým závěrem se hlavní dvojice od začátku příběhu rozchází. Filmu navíc nechybí chvílemi až černý humor. Válka Roseových se sice nekoná, nicméně drobné partnerské schválnosti spolehlivě pobaví celý sál. Jen dobrý nápad by však k bezmála dvousetmiliónovým tržbám, kterých film dosáhl za dva prázdninové měsíce, nestačil.
Hlavním “tahákem” na diváky je totiž známá seriálová tvář Jennifer Anistonová. Slavná Rachel Greenová z kultovního sitcomu Přátelé v nové, navíc poměrně netradiční roli je pro televizní diváky celého světa zjevně lákadlem, kterému se jen těžko odolává. O to víc, když herečka – podle tvrzení zahraničních společenských magazínů – během natáčení komedie našla skutečné zalíbení ve svém filmovém protějšku, herci Vinci Vaughnovi. Ať už je údajný milostný vztah Anistonové a Vaughna realitou či výmyslem novinářů a producentů, který má hlavně přilákat pozornost k filmu, jako marketingový trik zjevně vyšel. Odpočinková komedie byla několik týdnů mezi pěti nejnavštěvovanějšími filmy světa. A to v období, kdy diváci skupovali lístky na Piráty z Karibiku.

MEZITITULEK: Hrdinka s televizní tváří
Herečka známá z úspěšného seriálu se v poslední době stává zárukou, ale také podmínkou úspěchu žánru romantické komedie. Filmová studia to pochopila okamžitě, Rozchod! není prvním letošním filmem, který stojí na slavné seriálové tváři. Na jaře vydělala překvapivých 130 miliónů dolarů nepovedená komedie z produkce studia Paramount nazvaná Failure to Launch (v české distribuci se promítala jako Lemra líná).
Druholigová podívaná o třicátníkovi závislém na rodičích, kterého převychová půvabná dívka z inzerátu, postrádala vtip i pointu, přesto se filmu v kině dařilo. Hlavní ženskou roli totiž ztvárnila Sarah Jessica Parkerová, jež si davy fanoušků získala coby Carrie Bradshawová ze seriálu Sex ve městě.

Hospodářské noviny, 30.8.2006, autor: Irena Zemanová

×

Burketová odchází na NKÚ

Starší článek

Apax Partners získala podíl v CME

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více