ÚOHS povolil nového majitele pro tiskárny Svoboda Press

24. 8. 2006 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší česká tiskárna Svoboda Press, a. s., může změnit majitele. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil fúzi firmy se společností Euro-Druckservice Aktiengesellschaft, která patří stejné skupině jako mediální dům Vltava-Labe-Press (VLP). Společnosti spojením nezískají dominantní podíl na trhu, neohrozí tak hospodářskou soutěž, řekl mluvčí úřadu Kristián Chalupa.
Spojené firmy podle ÚOHS docílí nejvýznamnějšího podílu na trhu výroby časopisů. VLP vlastní firmu Astrosat, která vydává například TV magazín. Svoboda Press se zaměřuje právě na tisk časopisů, prospektů, letáků a katalogů. Ročně potiskne kolem 50.000 tun papíru a podle dřívějších informací časopisu Týden utrží kolem 1,8 miliardy korun.
Celá skupina bude mít po fúzi tržby v oboru okolo čtyř miliard korun. Skupině Verlagsgruppe Passau patří v Česku kromě VLP také tiskařské závody TYPOS a TYPOS-Digital Print v Plzni a ústecký Severotisk. Tiskárny Svoboda Press chce německá firma koupit od investičního fondu rizikového kapitálu Argus Capital Partners a její dceřiné lucemburské firmy Ceneuprint.
Společnost Vltava-Labe-Press (VLP), která v Česku vydává desítky regionálních Deníků Bohemia a Deníků Moravia a také celostátní titul Šíp, loni hospodařila se ziskem 47 milionů korun. Šlo o meziroční pokles o 57,2 milionu korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.