Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ÚOHS pokutoval firmu, která dostala státní dotaci na propagaci ČR

Redakce MAM1. 8. 2006

Veřejná obchodní společnost General Marketing nenaložila podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) správně se státními penězi a dostala pokutu 25 000 korun. Dotaci poskytlo ministerstvo pro místní rozvoj na projekt, který měl prezentovat Česko v zahraničí. Společnost ale namísto jedné zakázky zadala tři, a vyhnula se tak vypisování veřejné obchodní soutěže, řekl mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa. Firma teď zvažuje žalobu k brněnskému krajskému soudu.
Strakonická firma se věnuje strategickému marketingu a analýze dat. Podle antimonopolního úřadu firma porušila zákon před třemi lety, když zadala tři samostatné zakázky k projektu na propagaci Česka v 17 evropských a deseti mimoevropských státech. Dohromady přišla roční akce na více než 22 milionů, žádná ze tří zakázek ale nepřesáhla částku 7,5 milionu korun, což byl podle starého zákona minimální limit na vyhlášení veřejné obchodní soutěže.
Rozdělení projektu na tři však bylo podle společnosti důležité, protože se každá část týkala něčeho jiného. Navíc měl být zvolený způsob úspornější, tvrdí jednatel General Markerting René Henc. “O tom jsme ale antimonopolní úřad nepřesvědčili, teď to zkusíme ještě vysvětlit u krajského soudu,” dodal.
Úředníci ale argumentaci společnosti odmítají. “Zadání veřejné zakázky formou veřejné soutěže mohlo vést ke zvýšení konkurence mezi zájemci,” vysvětlil Chalupa. Navíc podle ÚOHS sama firma důvod, proč zakázku rozdělila, popřela, když všechny tři části zadala jedné společnosti.
Pracovníci firmy oslovili během roku asi milion cizinců, podle následné analýzy přijelo v návaznosti na propagační kampaň do ČR asi 50 000 lidí.

×

Šéfredaktorem zpravodajství na Nově bude Mrzena

Starší článek

Hrubé inzertní příjmy vydavatelů za půlrok přesáhly 9 mld. Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více