Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever se dohodl na prodeji převážné části divize pro mražené potraviny soukromé investiční skupině Permira Funds za 1,725 miliardy eur (48,6 miliardy Kč). Oznámila to firma. Divizi patří například značky Iglo a Birds Eye.
Transakce zahrnuje aktivity v Rakousku, Belgii, Francii, Německu, Irsku, Nizozemsku, Portugalsku a Británii. Operace v oblasti mražených potravin v Itálii si firma ponechá, zatímco podobné aktivity ve Španělsku prodala samostatně již před dvěma měsíci. Součástí transakce, jež by měla být dokončena ještě v letošním roce, nejsou ani zmrzlinové aktivity Unileveru.
Společnost přikročila k prodeji poté, co divize po několik let vykazovala neuspokojivé výsledky. Tržby Unileveru z prodeje mražených potravin v loňském roce klesly o 4,5 procenta, protože stále více evropských spotřebitelů dává přednost čerstvým či chlazeným potravinám, napsala agentura Reuters.
Unilever je jedním z největších světových výrobců spotřebního zboží. Působí ve stovce zemí včetně České republiky a zaměstnává přes 223 000 lidí. V Povltavských tukových závodech v Nelahozevsi, kde zaměstnává zhruba 650 lidí, vyrábí například rostlinné tuky, majonézy a tatarské omáčky.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?