Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Účast Prazdroje na dětské olympiádě je v pořádku

Redakce MAM18. 8. 2006

Sponzorská účast pivovaru Prazdroj na loňské Letní olympiádě dětí a mládeže v Brně nebyla v rozporu se zákonem o reklamě. Rozhodl o tom jihomoravský živnostenský úřad, který řešil stížnost aktivisty Milana Berky. Nelíbilo se mu, že pivovar sponzoruje akci pro děti. Sponzorství jako takové není reklamou, řekla vedoucí úřadu Jitka Vítová. Její úřad zamítl i Berkovu stížnost na Prazdroj v souvislosti s festivalem Brno – Město uprostřed Evropy.
Pětidenní olympiádu hostilo Brno loni koncem června. Do města přijelo téměř 4500 dětí z Česka. Na propagačních materiálech se objevilo logo piva Pilsner Urqeull. “Pořadatelé museli po podání stížnosti přelepovat billboardy a programové brožury záplatami, aby reklama pivovaru nebyla vidět,” připomněl Berka.
Na možné problémy v této souvislosti upozornila také Rada pro reklamu. “Je to spojení dětské akce s propagací alkoholu. O zastavení kampaně by měla rozhodnout arbitrážní komise rady,” řekl loni deníku Rovnost prezident rady Radek Pokorný. Podle webových stránek rady se ale komise případem loni nezabývala.
Jihomoravský živnostenský úřad nenašel pochybení ani v případě stížnosti na spojitost Prazdroje s letním festivalem Brno – Město uprostřed Evropy. Berka argumentoval, že je součástí festivalu řada akcí pro děti. “I tady je důvod stejný, sponzoring není reklama,” vysvětlila Vítová.
Stížnost na Prazdroj teď řeší i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Důvodem je reklama, ve které pivovar prezentuje, že se skladatel Bedřich Smetana ke složení Mé Vlasti inspiroval právě půllitrem Prazdroje. “Rada dosud vždy důsledně hájila zájmy výrobců alkoholu, takže lze očekávat zamítnutí,” míní aktivista a připomíná reklamu Starobrna, kde vystupují Cyril a Metoděj.
Berka, několik let přísný abstinent, bojuje se svými kolegy ze sdružení Kontext proti pořádání pivních soutěží a propagace alkoholu od roku 2000. Za tu dobu podal asi stovku stížností živnostenským a městským úřadům i Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. Naprostou většinu ale úřadníci zamítli. Pokutu zatím dostaly pouze Platan a Měšťanský pivovar Strakonice.

×

Rychlé zprávy pro burzovní investory začínají psát počítače

Starší článek

Sezona pravítek se prodlužuje, ale ne pro všechny

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více