Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Trh s časopisy pro mládež loni klesl

Redakce MAM23. 8. 2006

Časopisů pro -náctileté čtenáře se v loňském roce prodalo méně než o rok dříve. Průměrné prodané náklady klesly nejen časopisu Bravo, který letos slaví 50 let své existence a v Česku vychází od roku 1991, ale také dalším titulům Bravo Girl!, Dívka, Popcorn a Top dívky. Podle monitoringu reklamy TNS A-Connect loni klesly i hrubé výdaje firem na reklamu v těchto časopisech a v časopise Cosmogirl. Podle zástupců hlavních vydavatelství na trhu jsou ale časopisy pro mládež stále ziskové.
Souhrnný prodaný náklad Bravo, Bravo Girl!, Dívky, Popcornu a Top dívek loni klesl o 13,2 procenta na 306 331 na vydání, vyplývá z údajů Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR. Data za časopis Cosmogirl nejsou v evidenci ABC ČR uváděna. Výdaje na reklamu v těchto šesti časopisech bez slev, bonusů a vzájemných obchodů se snížily o 2,6 procenta na 90,3 milionu korun.
“Hlavní důvody (poklesu) jsou dramatický úbytek dětské populace, zahuštění konkurence na trhu, elektronická média, ale i absence teenagerovských idolů,” uvedla na dotaz ČTK manažerka časopisů pro mládež vydavatelství Bauer Media Ivana Sochůrková; firma vydává tituly Bravo, Bravo Girl! a Dívka.
K obratu klesajícího trendu podle ní může dojít po roce 2010, až dorostou silnější populační ročníky. “Mezi tím ale mohou nastat výkyvy směrem nahoru v souvislosti se silnými teenagerovskými tématy, jako například zapůsobila první řada fenoménu SuperStar,” dodala.
Nejprodávanějším časopisem pro teenagery zůstává stále Bravo s 88 302 prodanými kusy na vydání. V roce 2004 se však Brava prodalo 100 264 kusů, o rok dříve pak 105 840 výtisků. Na druhém místě byl loni Bravo Girl! s 64 057 prodanými kusy na vydání, což je o 14,3 procenta méně než o rok dříve. Třetí je titul Top dívky, který si loni koupilo v průměru 60 130 zájemců, což je asi o 9000 lidí, tedy zhruba 13,4 procenta, méně než v roce 2004.
“I přes složitou situaci a agresivní kroky konkurence (finančně náročné přílohy a vklady) v segmentu titulů pro mládež si naše tituly Top dívky a Popcorn udržely vysokou ziskovost,” uvádí se v komentáři společnosti Axel Springer Praha k účetní závěrce za loňský rok uložené ve Sbírce listin. “I díky sofistikované inzertní politice nejsou naše tituly pro -náctileté – tedy žádný z nich – ztrátové, naopak tvoří zisk,” uvedla Sochůrková z Bauer Media.
V letošním roce bude zřejmě sestupný trend prodejů pokračovat. Podle údajů Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR jsou i průměrné prodané náklady za první pololetí u všech pěti evidovaných titulů menší než za celý loňský rok.
“Top zadavatelé inzerce v těchto časopisech by se dali rozdělit do dvou základních skupin: kosmetika a mobilní operátoři s firmami z oblasti komunikační a informační technologie včetně zvonění, obrázků a her pro mobily,” uvedl Tomáš Bičík z agentury Mediaedge:cia. Mezi hlavní inzerenty loni patřil Eurotel, Procter & Gamble, Agentura ATS Praha, Chupa Chups či T-Mobile.

×

Katalog Seznamu hlásí historické maximum

Starší článek

Rozvrat jistot

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více