Terorismu se bojí jen málo českých spotřebitelů

30. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čeští spotřebitelé nemají příliš velké obavy z terorismu. Zatímco v Severní Americe uvedlo terorismus jako důvod svých obav 19 procent a v Evropě 15 procent dotazovaných spotřebitelů, v Česku se tohoto nebezpečí obává pět procent lidí. Jako hlavní důvod svých obav terorismus uvedlo pouze procento českých respondentů. V celosvětovém měřítku se bojí tohoto nebezpečí 14 procent spotřebitelů. Vyplývá to z průzkumu společnosti ACNielsen, která se letos v květnu a červnu ve 40 zemích dotazovala 22 780 spotřebitelů.
„V Česku uvedlo necelé jedno procento respondentů, že terorismus pro ně představuje největší důvod jejich obav. Pro čtyři procenta respondentů je to druhý největší důvod. Více respondentů se dokonce nebojí ničeno. Bylo to shodně pět procent u největšího i druhého největšího důvodu obav,“ řekla Barbora Bastlová ze společnosti ACNielsen.
Největší obavy z terorismu mají spotřebitelé v Dánsku, Švýcarsku a Turecku. Většina zemí, jejichž obyvatelé se terorismu nebojí, leží v regionu Asie-Pacifik. Podrobnosti o procentu spotřebitelů znepokojených terorismem v těchto zemích společnost ACNielsen nezveřejnila.
Travyn Rhall z ACNielsen upozornil, že terorismus, na rozdíl například od ekonomické situace, zdraví a osobních financí, dosud nebyl pro většinu spotřebitelů dlouhodobým důvodem k obavám. „Jak naznačila předchozí kola této studie, je strach z terorismu řízen spíše momentální situací a obvykle dosahuje vrcholu po útoku,“ poznamenal.
Ve Spojených státech a Velké Británii uvedlo letos terorismus jako největší důvod k obavám pouze devět procent dotazovaných spotřebitelů. Po nedávném odvrácení útoků na letadla mezi USA a Vekou Británií bylo proto podle odborníků z ACNilesen hodně cestujících překvapeno přísností opatření, která zavedla vláda Británie.
„Ve Velké Británii a v USA, kde byly od 11. září 2001 zaznamenány jedny z nejhorších útoků, nebyla obava lidí z teroristických útoků překvapivě veliká. Mezi spotřebiteli ve Velké Británii hrozba teroristického útoku přišla a odešla a spolu s USA stále není terorismus považován za větší hrozbu, než je například ekonomická situace nebo osobní finance,“ poznamenala Bastlová.
Terorismus má negativní dopad například na turistický ruch. Po teroristických útocích na USA v roce 2001 celosvětový cestovní ruch po dvacetiletém nepřetržitém růstu klesl téměř o dvě procenta a v USA dokonce téměř o deset procent. Podobně po útocích dopadla do té doby rostoucí letecká doprava. Cestování tehdy omezili Američané, ale také Němci, Britové a Francouzi. Na krátkou dobu se téměř zastavily zahraniční služební cesty.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.