Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Televizní reklama: většinu lidé neviděli

Redakce MAM9. 8. 2006

Televize se v prvním pololetí letošního roku “stará” o rekordy a odvysílala nejvíce reklam v historii. Na rozdíl od tiskové či outdoorové reklamy se však vysoká intenzita komerčních spotů spíše minula účinkem.
Většina spotů byla totiž vysílána převážně v neatraktivních časech a počet “zasažených” diváků se ve srovnání s loňským rokem prakticky nezměnil. Tomu odpovídá i 11,78 miliardy korun, které podle hrubých výdajů televizní inzerenti za reklamu zaplatili. Vyplývá to z údajů společnosti ARBOmedia.

Méně za reklamu pro Novu
Zatímco počet odvysílané reklamy vzrostl o polovinu, útraty za odvysílané spoty se zvýšily jen o průměrných patnáct procent. Díky zdražení reklamního času Novy, a tedy i menší ochotě inzerentů inzerovat na této stanici, Nova za reklamu inkasovala o necelou pětinu méně než loni. Přesto jí patří téměř polovina výdajů firem.
Počet odvysílané reklamy na “levnější” Primě se na objemu odvysílané reklamy naopak oproti předchozímu roku zvýšil o sto padesát procent. “V roce 2005 na Primě inzerovalo přibližně 150 inzerentů, v prvním pololetí letošního roku to bylo již více než 240 inzerentů. Příjmy z reklamy jsme oproti loňskému roku ve srovnatelném období zdvojnásobili,” říká Jana Malíková, tisková mluvčí Primy.
Ve srovnání s loňským pololetím si o něco polepšila i Česká televize, která má ze zákona na reklamu vymezené procento vysílacího času. Od roku 2008 pak nebude vysílat reklamu už vůbec.
V první polovině letošního roku se na televizních obrazovkách objevila reklama celkem 313 různých inzerentů. Například výdaje na reklamu nových bulvárních deníků většinou v době jejich začátků překročily příjmy z prodeje reklamního prostoru i z prodaného nákladu.

Internetová reklama roste
Zatímco televize i přes neatraktivní časy vysílání reklamy zůstává stále nejsilnějším médiem, pozici nejsilněji rostoucího média si udržuje internet. “Výdaje na internetovou reklamu pokračují v růstu v řádu desítek procent,” potvrzuje Štěpán Wolde ze společnosti ARBOmedia.
Jak vyplývá z průzkumu Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT), loni výdaje na internetovou reklamu překročily miliardu korun. “Letos odhadujeme růst celého trhu nejméně o 40 procent,” říká Miroslav Kůta, hlavní analytik druhého největšího českého portálu Centrum.cz. Výdaje za internetovou reklamu by tedy měly překročit 1,4 miliardy korun. Na růstu internetové reklamy má samozřejmě vliv hlavně rostoucí počet uživatelů internetu. “Zájem o reklamu na internetu se soustřeďuje zejména na obchodně nejvýznamnější servery a servery s kvalitním specializovaným obsahem,” dodává předseda výboru SVIT Stanislav Holec.

Mediálně bohatý rok
Letošní rok byl bohatý na reklamě atraktivní události. Počátkem roku to byly zimní olympijské hry, později pak hokejové a fotbalové mistrovství světa. Venkovní reklamu si před červnovými volbami “zarezervovaly” politické strany, které za reklamní kampaně dohromady vydaly okolo 300 miliónů korun. Za větším množstvím reklamních spotů, plakátů i billboardů stojí také zostření konkurenčního boje mobilních operátorů spojené s rebrandingem nejmladšího operátora Vodafone a útočná nabídka připojení ADSL.


Reklamní výdaje do médií


Hospodářské noviny, 9.8.2006, autor: Zuzana Luňáková

×

Internetové obchody míří do kamenných obchodních center

Starší článek

Na Zemi živitelce letos bude více zahraničních vystavovatelů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více