Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Sýr Apetitto z trhu

Redakce MAM14. 8. 2006

Sýrárna Bel Sýry Česko v Želetavě na Třebíčsku stáhne z českého trhu značku sýra Apetitto. Oznámila to Iva Dryáková ze zastupující PR agentury s tím, že bližší podrobnosti uvedou zástupci firmy na úterní tiskové konferenci.
Dryáková neřekla, zda stažení známé značky sýru souvisí se spory, které o ni vedla firma s hodonínskou firmou TPK, spol. s.r.o. Hodonínský výrobce po šesti letech sporů obou firem loni na podzim se svou žalobou uspěl u krajského soudu v Brně. Společnost Bel Sýry Česko se poté v lednu proti rozsudku odvolala. Vyjádření TPK ČTK zjišťuje.
Výroba tohoto sýru trvala v Želetavě podle webových stránek firmy 33 let. Receptura vznikla v želetavském závodě Lacrum Brno, výroba zde začala v roce 1973. Kvůli rostoucímu prodeji začal Lacrum o rok později sýr produkovat také v provozu Hodonín. Při privatizaci počátkem 90. let ale závody získali rozdílní majitelé – hodonínský podnik skupina Bongrain, Želetavu francouzský Fromageries Bel.
TPK si na značku Apetito činí nárok, protože ji má od roku 1993 zaregistrovanou u Úřadu průmyslového vlastnictví. Želetavská sýrárna, která později značku upravila na Apetitto, argumentuje prvenstvím v uvedení sýru do výroby i na trh. Podle ní se po privatizaci výrobky začaly lišit, protože obě společnosti nezávisle na sobě upravují složení i technologii výroby.
Bel v Česku kromě želetavských sýrů prodává i značku Veselá kráva. V minulých letech převzala značky bývalé Mlékárny Klatovy, jako Matador, Olympic, Vintíř a Rodinka.
V Česku se ročně vyrábí kolem 20 000 tun tavených sýrů. Kromě obou soupeřících podniků patří k jejich největším producentům také jihočeská Madeta.

×

V ČR může začít vysílat televize o alpské kultuře a jódlování

Starší článek

Hrubé výdaje na reklamu v pololetí vzrostly na 24 miliard

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více