Stanice MTV expanduje do webového byznysu

16. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zájem velkých mediálních koncernů o internetový byznys neustává. Po Murdochově News Corporation, která loni koupila společnost Myspace.com, se k podobnému kroku odhodlala síť hudebních televizí MTV Networks, patřící koncernu Viacom. V uplynulém týdnu koupila firmu Atom Entertainment, která provozuje čtyři internetové stránky s jednoduchými hrami nebo videoklipy a krátkými filmy.
„Tento obchod je zcela ve shodě s naší strategií více se věnovat internetovému podnikání,“ uvedl viceprezident Viacomu Tom Freston. MTV Networks za novou akvizici zaplatila 200 miliónů dolarů, o 380 miliónů méně než News Corporation za Myspace.com.
MTV již v předchozích měsících koupila zábavní webové portály IFilm.com, Neopets.com nebo GameTrailers.com. Viacom se tak snaží zachytit nárůst investic zadavatelů reklamy do webového prostoru. Podle výzkumné agentury TNS Media Intelligence trh internetové reklamy v USA v loňském roce rostl o 13 procent na 8,3 miliardy dolarů. S novou akvizicí MTV Networks doufá, že by její webové impérium mohlo přilákat až 50 miliónů uživatelů internetu.
Stránky jako Myspace.com, Youtube.com nebo Last.fm jsou mezi mladými lidmi, hudebními kapelami či nezávislými filmaři čím dál populárnější. Běžným uživatelům umožňují setkávat se s lidmi podobných zájmů, umělcům zase seznámit se svou prací širokou internetovou komunitu bez zprostředkování nahrávacích firem nebo filmových studií.
Takto loni například získala nahrávací smlouvu britská kapela Arctic Monkeys, která zdarma umístila na web několik svých písní. Její letošní debutové album se pak stalo nejrychleji se prodávající nahrávkou na ostrovním hudebním trhu.

Hospodářské noviny, 16.8.2006, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení