Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Stále víc Čechů jezdí v zimě k moři

Redakce MAM21. 8. 2006

Stále víc českých turistů jezdí v zimě za teplem k moři. Letos by jich podle analytika cestovního ruchu Jaromíra Beránka mohlo být kolem 110 000, tedy o deset procent víc než v minulém roce. Prodej zájezdů v posledních letech roste hlavně díky poklesu cen.
Již řadu let registrují cestovní kanceláře trend prodlužování hlavní sezony. Lidé si postupně vyzkoušeli pobyty u moře mimo prázdninové měsíce, mnohdy i v pozdním podzimu, a tak pro ně cesty k moři v zimě již nejsou úplnou exotikou, řekl Beránek. Roste také počet těch, kdo k moři v zimě utíkají před vánočním shonem. Módní jsou silvestrovské pobyty u moře.
V uplynulých deseti letech jezdilo v zimě k moři 50 000 až 60 000 Čechů. Od roku 2003 ale začala poptávka rekordně růst. Příčinou byl pokles cen zájezdů a vyšší kupní síla českých turistů. Také levný dolar podpořil zájem lidí o cesty za exotikou, řekl Beránek.
Pro naprostou většinu klientů je zimní pobyt u moře druhou dovolenou v roce. Klientela, která si může dovolit pořídit si dva nebo více zahraničních zájezdů za rok, přitom podle cestovních kanceláří nehledí na cenu a vybírá si obvykle luxusnější ubytování ve čtyř- a pětihvězdičkových hotelích a stravování typu all inclusive (vše v ceně).
Novinkou v nabídce zájezdů s přímou leteckou dopravou z Česka bude letos například indická Goa nebo Jamaika. Největší zájem cestovatelů bude podle mluvčího CK Čedok Tomáše Brejchy jako každoročně o Egypt. Beránek očekává pokračující růst poptávky po pobytech v Karibiku, především na Kubě. Úspěšný bude zřejmě také prodej zájezdů na Mauritius a do Dominikánské republiky. CK budou nadále nabízet Brazílii, Kanárské ostrovy, Madeiru, Tunisko nebo Spojené arabské emiráty. Obnoví se přerušená poptávka po Thajsku, které zasáhla vlna cunami.
Cestování k moři za exotikou je stále doménou movitější klientely. Zimní zájezdy k teplým mořím totiž stojí kolem 30.000 korun a víc. Řada zájezdů, především do Egypta a na Kanárské ostrovy, se ale dá koupit za méně než 20.000 korun.
Přes rychlý nárůst prodeje exotických zájezdů jezdí v zimě k moři jen malý podíl českých cestovatelů. Celkem totiž loni dovolenou v zahraničí trávily čtyři milionu Čechů. Většina z nich cestuje v létě k moři a v zimě na hory. Ani ve světě není zimní cestování k moři běžné. Je ale rozšířenější než v tuzemsku.

×

Pololetní zisk reklamní agentury WPP stoupl o 30 procent

Starší článek

400 dlužníků televizních poplatků odsouzeno k exekuci

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více