Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Sledování televize podle italských vědců u dětí tlumí bolest

Redakce MAM18. 8. 2006

Sledování televize u dětí prý tlumí bolest. Vyplývá to ze studie italských vědců, kterou uveřejnil časopis Archives of Disease in Childhood. Odborníci se zaměřili na pozorování 69 dětí ve věku od sedmi do dvanácti let. Zajímala je především bolest, kterou cítí během odebírání krve. Ty, které sledovaly při malém lékařském zákroku televizi, bolest téměř necítily.
Žádný z malých pacientů nedostal před odběrem tlumící léky. Po zákroku však musel spolu se svojí maminkou “obodovat” úroveň bolesti, kterou cítil. Výsledky nakonec ukázaly velký rozdíl mezi tím, zda televize v ordinaci je, či není. Úroveň bolesti byla u dětí, které nemohly sledovat kreslené filmy, až trojnásobně vyšší.
Televizní obrazovka však staví do nezáviděníhodné role matky. V případě, že se snaží dítě uklidnit a v místnosti hraje televize, daří se jim prý spíše opak. Svého potomka totiž vyrušují od sledování pořadu a úroveň bolesti tak roste. “Ukazuje to na těžkou roli matky. Ale neznamená to, že její přítomnost musí být nutně negativní. Každopádně však dítěti neuleví od bolesti,” uvedli vědci.
Podle Carla Bellieniho, člena vědeckého týmu, za snížením bolesti stojí odpoutání dětské pozornosti od odběru krve. Svůj podíl zřejmě má i potěšení ze sledování pořadů. Tělo pak vylučuje více endorfinu, tedy hormonu, který dokáže vyvolat opojení a tlumí bolest. Bellieni tvrdí, že zdravotníci by měli uvažovat o využití televize při malých zákrocích.

×

Zájemci o média směřují na Letní žurnalistickou školu

Starší článek

K plánu přechodu na digitální vysílání přišlo ČTÚ 14 připomínek

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více