Seriály oceněné Emmy zatím čeští diváci příliš neznají

29. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Americe je vysílají i několik let, získávají nejprestižnější televizní trofeje, prodávají se do celého světa, ale v Česku je zatím nikdo nezná – s výjimkou majitelů satelitních a kabelových přípojek.
Zatímco druhořadé jihoamerické telenovely se do českého vysílání dostávají kontinuálně a německé kriminálky vysílají české a německé stanice téměř současně, na kvalitní americké seriály musí tuzemský divák dlouho čekat. Desperate Housewives se vysílají třetí sezónu, Prima se právě chystá uvést první sérii. Do podzimního schématu zase zařadila první řadu v Americe už kultovní série Lost – Ztraceni konkurenční Nova.
Zato například o povedeném satirickém seriálu The Office, který letos na ceremoniálu Emmy Awards posbíral pět trofejí, zřejmě ještě programoví šéfové neslyšeli. Zatím nezareagovala ani Česká televize, která se nových amerických projektů nikdy nebála: na veřejnoprávních kanálech Češi téměř záhy po světové premiéře viděli Sex ve městě, Přátele nebo vtipný britský „pohřebácký“ seriál Six Feet Under, dodnes vysílaný na ČT2 pod názvem Odpočívej v pokoji.
České stanice některé povedené projekty občas „utopí“ i prostřednictvím vysílacího času. A kvůli nízké sledovanosti pak už logicky nemají zájem o další řadu. V Česku bylo tak krátce vysíláno Západní křídlo, Will & Grace i Rodina Sopranů. V USA se nové série těchto projektů točí dodnes, zmíněná trojice znovu triumfovala i v noci na včerejšek.
Někdy se však nové americké projekty do vkusu českých diváků jednoduše netrefí. „Seriál 24 hodin z hlediska sledovanosti nesplnil naše očekávání,“ uvedla Veronika Šmítková, mluvčí televize Nova. Ta v minulých letech odvysílala tři řady této série, český divák jí však na chuť nepřišel.
„Nákup dalších řad už neplánujeme,“ uvedla Šmítková. Podle ní si diváci Novy víc než seriál 24 oblíbili uzavřenější epizody žánrově blízkých projektů Kobra 11 či Kriminálka Miami.

Hospodářské noviny, 29.8.2006, autor: (iz)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.