Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rychlé zprávy pro burzovní investory začínají psát počítače

Redakce MAM18. 8. 2006

Počítače, kterým se již podařilo vytlačit z psaní zpráv psací stroje a faxy, začínají nahrazovat i novináře. Americká informační společnost Thomson Financial už pomocí počítačů vytváří pro zákazníky z řad burzovních investorů řadu zpráv o firemních výsledcích, kde záleží na rychlosti, napsal dnes britský list Financial Times.
Thomson Financial využívá počítačů k vytváření standardizovaných slovních zpráv od března a dosavadní výsledky ji přesvědčily, že tuto praxi rozšíří. Počítače píšou zprávy tak rychle, že vydání zprávy o výsledcích jim trvá jen 0,3 sekundy od chvíle, kdy firma svá čísla zveřejní na burze.
Počítačově generované zprávy využívají předchozích výsledků z databáze Thomsonu, takže jsou schopny uvést, zda si firma vedla lépe nebo hůře a jaké byly její výsledky ve srovnání s očekáváním. “Nejde o náklady, ale o to, abychom dodali zákazníkům informace rychlostí, díky které budou moci činit téměř okamžitá obchodní rozhodnutí,” uvedl viceprezident Thomson Financial Matthew Burkley.
Novináři se však o svá místa zatím bát nemusí, naopak se jim uvolní ruce pro užitečnější činnost. “Znamená to, že můžeme odlehčit reportérům, a ti tak budou mít více času přemýšlet,” dodal Burkley. Firma v poslední době také najala stovky specializovaných novinářů, aby posílila slovní zpravodajství.
Počítačové zprávy mají podle Burkleyho tu výhodu, že neobsahují chyby, jsou však zatím až příliš standardizované. “Mohli bychom zkusit napsat do programu trochu víc adjektiv,” uvedl Burkley.
Thomson začal rozvíjet počítačově generované zprávy, aby mohl účinněji konkurovat větším rivalům jako Reuters a Bloomberg. Některé zprávy počítačově generuje i Reuters, týká se to však zejména výsledkových tabulek a statistik. Bloomberg takovou praxi zatím neprovozuje.

×

K plánu přechodu na digitální vysílání přišlo ČTÚ 14 připomínek

Starší článek

Účast Prazdroje na dětské olympiádě je v pořádku

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více