Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Remake televizního seriálu zaručuje úspěch

Redakce MAM7. 8. 2006

Do českých kin zanedlouho vstoupí kriminální thriller Miami Vice, velkorozpočtový filmový remake kultovního seriálu z osmdesátých let. Hollywoodské studio Universal Pictures investovalo do snímku, jehož televizní předloha slavila obrovské divácké úspěchy na stanici NBC v letech 1984 až 1989, přes 135 miliónů dolarů. Další desítky miliónů dolarů si vyžádá doprovodný marketing a propagace filmu po celém světě.
“Studio vkládá do filmového remaku Miami Vice obrovské naděje,” potvrzuje investici analytik zábavního trhu Brandon Gray. “Universal navíc má z čeho vycházet. Fakt, že staré televizní seriály v novém filmovém kabátě lákají diváky do kin, potvrdily v uplynulých letech dva díly slavných akčních Charlieho andílků, i thriller S.w.a.t. – jednotka rychlého nasazení,” dodal Gray pro specializovaný filmový portál boxofficemojo.
Úvahy studia se potvrdily záhy po vstupu filmového Miami Vice do amerických a kanadských kin. Snímek, jehož televizní předlohu sledovaly kdysi na NBC desítky miliónů diváků, hned během svého prvního víkendu před týdnem sesadil z první příčky žebříčku návštěvnosti konkurenční Piráty z Karibiku 2. Několik dní po premiéře už má Miami Vice na kontě téměř 80 miliónů dolarů.
Snímek, který do českých kin už příští týden přinese Bontonfilm, nečekaně přívětivě přijala také odborná kritika: například magazín Variety označil Miami Vice za nejlepší filmovou kriminálku letošního roku, podle Hollywod Reporter překonaly akční scény filmu dokonce i nedávno uvedenou Mission: Impossible III.

MEZITITULEK: Mann a Foxx se vracejí
Hlavní zásluhu na úspěchu filmu má režisér Michael Mann. Někdejší televizní producent je totiž podepsaný i pod původní seriálovou verzí Miami Vice, a tak nebylo velkým překvapením, když jej Universal se svým záměrem před dvěma lety oslovil.
Oživit kdysi slavné postavy, černého Rica Tubbse a blonďáka Sonny Crocketta, dvojici elitních detektivů z policejního sboru ve floridském Miami, měl Mann v úmyslu už několik let. Hlavním impulsem však bylo předloňské natáčení temného krimi thrilleru Collateral s Tomem Cruisem a Jamie Foxxem v hlavních rolích.
Právě Foxx, který si tehdy za roli taxikáře náhodně zapleteného do série vražd vysloužil nominaci na Oscara, prý Manna definitivně přesvědčil, že si televizní série Miami Vice svou filmovou podobu zaslouží. Mann Foxxovi na oplátku nabídl jednu ze dvou hlavních rolí chystaného filmu, postavu Rica Tubbse, serióznější poloviny špičkového dua detektivů. Jeho kolegu Sonnyho Crocketta ztvárnil Colin Farrell, jenž si akční žánr vyzkoušel například ve dva roky starém dramatu Telefonní budka.

MEZITITULEK: Thriller láká pamětníky
Nákladná filmová adaptace se točila na několika místech světa, kromě Floridy také v Paraguayi, Izraeli či v Dominikánské replice. Filmaři využili při práci i loňské hurikány Katrina a Rita, které právě floridské pobřeží postihly – záběry obrovské bouře z filmu jsou autentické.
“Zatímco Charlieho andílci hrají ve své filmové verzi barvami, Miami Vice připomíná pochmurný Collateral,” míní Brandon Gray.
“Michael Mann do filmové verze přinesl aspekty, které v seriálu chyběly, kouzlo původního příběhu se přesto z plátna nevytrácí,” souhlasí Nikki Rocco, šéf distribuce společnosti Universal.
I to prý ovlivnilo úspěch Miami Vice v kinech. “Diváky zjevně láká, že se v období pestrobarevných komiksových adaptací, pixarovských disneyovek a pirátských korábů objevila v kinech zdařilá, patřičně temná akční kriminálka určená především dospělým,” vysvětluje okamžitý komerční úspěch filmu Miami Vice Brandon Gray. Podle něj se navíc o překvapivě vysoké tržby postarali napjatí fanoušci původní televizní série. Tomu odpovídají také analýzy Universalu. Podle dosavadních průzkumů totiž na filmové Miami Vice chodí především muži, 62 procent publika je navíc starší třiceti let. Jsou to tedy diváci, kteří pamatují premiérové uvedení televizní verze v osmdesátých letech. Další silnou část publika tvoří dospívající.
“Miami Vice znovu potvrdilo fakt, že se remakům v kinech daří, a navíc také skutečnost, že občasná změna žánru v nabídce kin diváky láká. Úspěšné nemusí být jen komiksy,” shrnuje Gray.

Hospodářské noviny, 7.8.2006, autor: Irena Zemanová

×

Telekomunikační firma Volný má novou mluvčí

Starší článek

Polovina lidí EU může s úřady jednat po internetu, v ČR třetina

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více