Projekt Sociální marketing

23. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.

Reklama
SDG

Firmy i neziskové organizace se mohou do konce září přihlásit do projektu Sociální marketing, který připravilo Fórum dárců. Získají tak mimo jiné přehled o tom, podle jakých kritérií si mají firmy v neziskovém sektoru vybírat partnera a jak nastavit parametry měřitelnosti efektu filantropie. Účastníci projektu získají také informace o tom, jak to, že firma nějaký projekt podpořila, lze dát vědět veřejnosti, informovala
Václava Ludvíková z Fóra dárců.
Registrace je možná na internetových stránkách www.socialnimarketing.cz.
Podle průzkumu agentury Median by si dvě třetiny zákazníků koupily raději výrobek či službu, které jsou spojeny s dobrou věcí. Čtvrtina zákazníků by si tento výrobek koupila, i kdyby byl dražší. Více než třetina zákazníků by podle průzkumu reklamu, ve které by firma upozornila na veřejně prospěšný projekt, vnímala velmi pozitivně a čtvrtina připustila, že by byla touto reklamou ovlivněna při koupi.
V roce 1998 v průzkumu v Británii 28 procent dotázaných uvedlo, že při koupi výrobku je pro ně důležité i to, zda se výrobce prezentuje jako společensky odpovědná firma. O čtyři roky později takto uvažovalo již 44 procent Britů.
Téměř polovina amerických a britských spotřebitelů v průzkumu odpověděla, že v minulosti byli motivováni ke změně značky nebo k vyzkoušení nového výrobku při akci, kdy část ceny je určena na nějaký konkrétní projekt. V Česku je příkladem takového projektu v poslední době po desetiletí populární oplatka, u jejíž ceny je desetihaléř příspěvkem na návrat zvířat ze zoologické zahrady do volné přírody. Od počátku prázdnin se takto vybral již milion korun.
V Česku přibývá malých a středních firem, které podporují neziskové organizace. Podle Zuzany Bartošové z Fóra dárců daly firmy loni na dobročinnost celkově přes dvě miliardy korun. Filantropii se v ČR věnuje 86 procent velkých firem, 72 procent středních podniků a 58 procent malých firem. Filantropie prospívá nejen neziskovému sektoru, ale zlepšuje i vztahy ve firmě. Podle agentury Median 87 procent dotázaných zaměstnanců pociťuje větší loajalitu k zaměstnavateli, který má propracovaný dárcovský program.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.