Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pravidla pro udělení Klasy přísnější

Redakce MAM29. 8. 2006

Pravidla pro udělování národní značky kvalitních potravin Klasa se od 1. září zpřísní. Vedle dosavadních nároků na kvalitu bude muset být nově výrobek nejméně v jedné kvalitativní charakteristice oproti konkurenci výjimečný – třeba obsahem nejlepších surovin, vitamínů nebo omezením přídatných látek. Sdělil to Státní zemědělský intervenční fond, který Klasu spravuje.
Nově rovněž nebude možné udělovat Klasu výrobkům distribuovaným pod privátní značkou obchodních řetězců či pod značkou společného odbytu.
Na druhou stranu nová pravidla udělují i několik výjimek z dosavadních zákazů. Doposud například musely být veškeré výrobky nesoucí značku prodávány jako balené. Nyní je udělena výjimka pekařským a cukrářským výrobkům, které nemusí mít spotřebitelské balení, ale musí být označeny tak, aby bylo možno je jednoznačně spojit s výrobcem a logem Klasy. Nové podmínky rovněž umožňují umístění Klasy na velkoobchodní balení potravin. K této změně fond přiměl rostoucí význam gastronomického trhu.
“My jsme chtěli, aby se podmínky zpřísnily. Požadujeme za důležité, aby si značka držela vysokou hodnotu,” řekl ČTK prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík.
Pravidla přesněji upravují i povinnosti výrobců, kteří o značku Klasa pro své výrobky žádají. K žádosti musí předkládat fotodokumentaci a obal nebo etiketu výrobku, laboratorní rozbory a některý z certifikátů dokládajících dodržování bezpečnostních standardů (například ISO či HACCP).
Základní podmínky pro udělování Klasy se nemění. Výrobek musí být zcela vyroben v České republice a musí splňovat stanovenou míru domácích surovin. Masné produkty nesmí obsahovat strojně oddělené maso. Klasa bude nadále udělována na tři roky, po jejichž uplynutí může být vlastnictví značky prodlouženo. Značku dosud získalo 1302 výrobků od 190 výrobců.

×

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 17. srpna 2006

Starší článek

Radiokomunikace přestanou používat značku Bluetone

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více