Pravidla pro udělení Klasy přísnější

29. 8. 2006 12:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pravidla pro udělování národní značky kvalitních potravin Klasa se od 1. září zpřísní. Vedle dosavadních nároků na kvalitu bude muset být nově výrobek nejméně v jedné kvalitativní charakteristice oproti konkurenci výjimečný – třeba obsahem nejlepších surovin, vitamínů nebo omezením přídatných látek. Sdělil to Státní zemědělský intervenční fond, který Klasu spravuje.
Nově rovněž nebude možné udělovat Klasu výrobkům distribuovaným pod privátní značkou obchodních řetězců či pod značkou společného odbytu.
Na druhou stranu nová pravidla udělují i několik výjimek z dosavadních zákazů. Doposud například musely být veškeré výrobky nesoucí značku prodávány jako balené. Nyní je udělena výjimka pekařským a cukrářským výrobkům, které nemusí mít spotřebitelské balení, ale musí být označeny tak, aby bylo možno je jednoznačně spojit s výrobcem a logem Klasy. Nové podmínky rovněž umožňují umístění Klasy na velkoobchodní balení potravin. K této změně fond přiměl rostoucí význam gastronomického trhu.
„My jsme chtěli, aby se podmínky zpřísnily. Požadujeme za důležité, aby si značka držela vysokou hodnotu,“ řekl ČTK prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík.
Pravidla přesněji upravují i povinnosti výrobců, kteří o značku Klasa pro své výrobky žádají. K žádosti musí předkládat fotodokumentaci a obal nebo etiketu výrobku, laboratorní rozbory a některý z certifikátů dokládajících dodržování bezpečnostních standardů (například ISO či HACCP).
Základní podmínky pro udělování Klasy se nemění. Výrobek musí být zcela vyroben v České republice a musí splňovat stanovenou míru domácích surovin. Masné produkty nesmí obsahovat strojně oddělené maso. Klasa bude nadále udělována na tři roky, po jejichž uplynutí může být vlastnictví značky prodlouženo. Značku dosud získalo 1302 výrobků od 190 výrobců.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.