Praha zkřížila plány Louis Vuitton

30. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Do Prahy míří desítky novinových štábů a filmařů z celého světa. Důvod? Proslulý závod historických vozidel, který pravidelně jednou za několik let pořádá módní firma Louis Vuitton.
Po italském Toskánsku, Singapuru a Číně letos padla volba na „rakousko-uherskou trasu“ Budapešť – Vídeň – Praha. „Chtěli jsme, aby přehlídka historických vozů končila v srdci Evropy,“ stojí v prohlášení firmy Louis Vuitton. Za volanty nablýskaných veteránů pravidelně usedají špičky světového byznysu, letos to bude třeba indický miliardář Vijav Mallya.
Po zastávkách v jihočeské Hluboké či na zámku Orlík vyvrcholí celý závod 9. září v Praze. Na Hradčanském náměstí si tak fanoušci veteránů budou moci prohlédnout i takové kousky jako Aston Martin z roku 1956 či Mercedes z počátku dvacátého století.
Louis Vuitton chtěl celé akci přidat na lesku a pro svých 400 pozvaných hostů si „vypůjčil“ i Karlův most. Pronájem historické památky však vyvolal vlnu kritiky a magistrát hlavního města jeho úplné uzavření nepovolil a významě omezil i podmínky smlouvy na kterých se firma předtím dohodla. „Vzhledem k současné politické situaci se tímto krokem politici chtějí zviditelnit. Akce na Karlově mostě, kterou měla provázet velká medializace, by byla pro Česko určitě klad a nechápu proč ji nepovolit. Nevidím v tom jiný rozdíl, než když se běžně kvůli natáčení uzavírají ulice,“ říká Daniel Bartek kreativní ředitel Ogilvy.
Právě s uzavíráním českých ulic má zkušenost i Louis Vuitton. Když v roce 1998 otevíral svůj pražský obchod nechal na více než 24 hodin uzavřít část Pařížské ulice.
Za den na Karlově mostě by firma městské části Prahy 1 platila 250 tisíc. Další desítky tisíc by šly do kasy Technické správy komunikací.
V tuzemsku jsou ale běžně k „mání“ i další historické památky. Například denní pronájem Španělského sálu vyjde na 900 tisíc korun, v nabídce je i Kampa či zámek Hluboká nad Vltavou. Populární Hlubokou ve své historické jízdě využije i Louis Vuitton. A vedení města akci vítá. „Zámek bude sice uzavřen, ale chod města nebude omezen. Jsme rádi, je pro nás reklama, že si nás vybrala taková firma,“ říká Jan Piskač, tajemník úřadu v Hluboké nad Vltavou. Praha plány firmy „přibrzdila“ týden před vypuknutím akce. „Uvědomujeme si, že je to citlivé téma, které může Prahu poškodit. Proto jsme nabídli k pronájmu jiná místa,“ dodává Jan Šlajs, mluvčí Prahy 1. Kde akce nakonec skončí se rozhodne v následujících dnech.

Hospodářské noviny, 30.8.2006, autor: Zuzana Luňáková

Redakce MAM

Další zajímavé čtení