Policisté údajně využívají rozhlasové vysílání, kam řidiči oznamují umístění radarů měřících rychlost automobilů, k dezinformacím. Preventivně tak působí na řidiče a zklidňují provoz na nebezpečných komunikacích. Listu Právo to řekl ředitel dopravní policie Zdeněk Bambas.
„Podstatná část těchto oznámení je přímo od policistů, kteří oznamují rozhlasovým stanicím nepravdivou polohu radaru. Je to preventivní opatření. Za cenu jednoho telefonátu tak zklidní provoz na nebezpečné komunikaci,“ řekl deníku Bambas.
Podle programového ředitele Radia Impuls Jiřího Körbera se ale do éteru mnoho mylných informací nedostává. „Naopak. Řidiči spíše prvotní informace potvrzují a zpřesňují až do chvíle, kdy policejní akce skončí,“ řekl Právu Körber.
Podle deníku řidiči volající do rádií působí podobně jako pasivní detektory, které radary neruší, ale jen na ně upozorňují. Přestože používání aktivních i pasivních antiradarů je podle dohody ministerstva dopravy a vnitra protiprávní a bude posuzováno jako přestupek se sankcí až 100 000 korun, volajícím řidičům tresty nehrozí. „Šoféry za informace do rádií trestat nebudeme. To by šlo asi těžko,“ řekl Právu Bambas.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?