Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Plán přechodu k digitální TV do konce roku

Redakce MAM28. 8. 2006

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zpracuje finální podobu Technického plánu přechodu nejpozději do konce tohoto roku. Informoval o tom předseda Rady ČTÚ Pavel Dvořák. Plán přechodu je jakýmsi jízdním řádem digitalizace a stanoví přesný postup a termíny vypínání současného analogového zemského vysílání a nástupu jeho digitální podoby.
Podle některých informací měl ČTÚ o přijetí finální podoby plánu rozhodnout právě v těchto dnech poté, co plán umístil na své webové stránky k veřejné diskusi. K plánu přišlo ČTÚ celkem 19 připomínek ze stran nynějších i nových vysílatelů, regionálních stanic, provozovatelů digitálních sítí a dalších firem.
“V zájmu odpovědného posouzení zásadních, často velmi rozporných a protikladných připomínek účastníků veřejné konzultace se Rada ČTÚ rozhodla pokračovat v dopracování návrhu plánu podle původního harmonogramu nejpozději do 31. prosince,” uvedl Dvořák.
“Dopracovaný návrh Technického plánu přechodu bude předložen k opakované veřejné konzultaci. Tento postup neznamená zpochybnění základního časového rámce přechodu na digitální vysílání,” dodal Dvořák.
Podle Rady ČTÚ je nutné zpracovat plán přechodu tak, aby zajistil garanci stejného pokrytí území a obyvatel digitálním signálem tak, jak je nyní u analogového vysílání. To byla jedna z připomínek Novy, podle které si její program může naladit 98 procent obyvatel. “Ochrana tohoto aktiva je z hlediska Novy a jejích vlastníků klíčová,” uvedla Nova ve svém stanovisku zveřejněném na stránkách ČTÚ.
Nova a Prima čekají na plán přechodu i proto, že pokud se vzdají svých analogových kmitočtů, mají nárok na bonusovou digitální licenci pro další kanál. Předpokladem je jejich souhlas s plánem přechodu, jehož finální verze zatím není hotova. O licenci však musí požádat do úterý 29. srpna, tedy do 90 dnů od začátku platnosti nového vysílacího zákona.
Podle mluvčí Primy Jany Malíkové sice to, že Technický plán přechodu nebyl vydán, na jednu stranu komplikuje situaci, pokud však zdržení povede k hladkému přechodu na digitální vysílání, televize to uvítá. “Zatím analyzujeme, zda, popřípadě za jakých podmínek vůbec lze za současné situace vyslovit souhlas s prováděním změn v souboru technických parametrů dle Technického plánu přechodu, který je předpokladem žádosti o takzvanou kompenzační licenci,” uvedla Malíková.
Do plánu přechodu je také podle ČTÚ nutné zapracovat to, aby začátek vysílání v digitální síti určené pouze pro veřejnoprávní Českou televizi a Český rozhlas začalo dříve, než původně ČTÚ navrhoval. V návrhu zveřejněném k diskusi se nejpozději se startem této sítě počítalo podle jednotlivých regionů od prosince 2008 do listopadu 2010.
Nutné je zajistit podle ČTÚ i to, aby nové TV stanice měly možnost zahájit vysílání v současných digitálních sítích s následným plynulým přechodem jejich vysílání do nových, již celoplošných sítí.
ČTÚ přihlédl i k námitkám současných regionálních stanic, které protestovaly proti tomu, že digitální síť pro regiony má být spuštěna až po úplném vypnutí analogového signálu v roce 2010. To by v praxi znamenalo, že by po nějakou dobu neměly možnost vysílat, přestože budou mít v tu dobu platnou licenci. Nyní ČTÚ hodlá upravit plán přechodu tak, aby regionálním a lokálním vysílatelům byla dána možnost přechodu na digitální signál bez přerušení jejich vysílání.
Postupným vypínáním současného analogového TV vysílání vznikne prostor až pro 30 stanic vysílajících digitálně. Lidé si však musí koupit převaděče signálu, takzvané set-top boxy, jejichž ceny nyní začínají pod hranicí 2000 korun. První oblasti přijdou o možnost přijímat současné analogové vysílání již příští rok.

×

Vilja majitelem CET 21

Starší článek

Znovu Příběhy slavných

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více