Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Piráti připluli do českých kin. A vezou poklad

Redakce MAM9. 8. 2006

Pouhé tři dny stačily k tomu, aby pokračování populárních Pirátů z Karibiku s podtitulem Truhla mrtvého muže vidělo 115 tisíc Čechů. Za jediný víkend utržilo pokračování bukanýrské série režiséra Gora Verbinského v českých kinech přes čtrnáct miliónů korun.
Piráti za premiérový víkend vynesli víc než Šifra mistra Leonarda, víc než Matrix, víc než Nemo či Úžasňákovi a mnohem víc než poslední díl Star Wars. Dokonce ani žádný z českých filmů nedokázal během prvního víkendu nalákat do kina tolik lidí.
Noví karibští Piráti se zařadili dokonce do první pětky vůbec nejúspěšnějších filmů v historii českých kin. Konkuruje jim pouze Pán prstenů a loňský film Harry Potter a Ohnivý pohár.
Obrovské sály pražských multiplexů Village Cinemas a Palace Cinemas hlásily o víkendu vyprodáno. Jack Sparrow v kombinaci se špatným počasím potěšil jak provozovatele kin, tak distribuční společnost Falcon.

MEZITITULEK: Radost na pokračování
“Z hlediska tržeb z prvního víkendu jsou Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže vůbec nejúspěšnějším titulem v celé historii naší společnosti,” potvrdil pro HN Jan Bradáč, šéf společnosti Falcon.
Podle Bradáče přispěla k úspěchu druhých Pirátů z Karibiku, kteří znovu stojí na populární herecké trojici ve složení Jonny Depp – Keira Knightleyová – Orlando Bloom, šťastná konstelace hned několika zásadních faktorů.
“Po celém světě nahrává druhým Pirátům vynikající marketingová koncepce, způsob prezentace filmu, úspěch předchozího dílu, navíc také nabídka konkurence,” vypočítává Bradáč.
Falconu k dobrým tuzemským ziskům přispěl i fakt, že druhé Piráty poslala firma do českých kin v úctyhodném počtu třiceti devíti kopií. Pro srovnání – konkurenční Superman se vrací brázdí česká kina v pětadvaceti kopiích, nová bondovka Casino Royale se letos v listopadu bude muset spokojit s třiceti šesti.
“Devětatřicet kopií pro celý český trh z mého pohledu představuje optimální kombinaci masívního nasazení a nejlepšího výnosu, jakého lze dosáhnout u filmu typu Pirátů z Karibiku,” sdělil Bradáč.
Už nyní se navíc Falcon připravuje na další pirátský poklad: do kin hned na jaře příštího roku vstoupí očekávaná “trojka”, Piráti z Karibiku: Na konci světa.

MEZITITULEK: Sparrow a miliarda dolarů
V tu dobu už Truhla mrtvého muže podle všeho překoná magickou hranici miliardy dolarů na celosvětových tržbách z kin. “Miliardová hranice je v případě Truhly pravděpodobností hraničící s jistotou,” souhlasí americký analytik zábavního trhu Brandon Gray.
Už dnes, pouhé čtyři týdny od světové premiéry druhých Pirátů, má totiž snímek z produkce Walt Disney Company na kontě přes 771 miliónů dolarů. A to film teprve vstupuje do většiny evropských zemí. “Naši evropští sousedé vykazují stejně dobré výsledky jako my,” upozornil Bradáč z Falconu.
Vzhledem k 650 miliónům, které předloni vyneslo Prokletí Černé perly a chystanému třetímu dílu, mají Piráti možná nakročeno k triumfu, o němž se tvůrcům původně ani nesnilo: překonat na celkových tržbách fenomenálně úspěšnou konkurenční trilogii Pán prstenů.

Hospodářské noviny, 9.8.2006, autor: Irena Zemanová

×

Internetové obchody míří do kamenných obchodních center

Starší článek

Na Zemi živitelce letos bude více zahraničních vystavovatelů

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více