Piráti připluli do českých kin. A vezou poklad

9. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pouhé tři dny stačily k tomu, aby pokračování populárních Pirátů z Karibiku s podtitulem Truhla mrtvého muže vidělo 115 tisíc Čechů. Za jediný víkend utržilo pokračování bukanýrské série režiséra Gora Verbinského v českých kinech přes čtrnáct miliónů korun.
Piráti za premiérový víkend vynesli víc než Šifra mistra Leonarda, víc než Matrix, víc než Nemo či Úžasňákovi a mnohem víc než poslední díl Star Wars. Dokonce ani žádný z českých filmů nedokázal během prvního víkendu nalákat do kina tolik lidí.
Noví karibští Piráti se zařadili dokonce do první pětky vůbec nejúspěšnějších filmů v historii českých kin. Konkuruje jim pouze Pán prstenů a loňský film Harry Potter a Ohnivý pohár.
Obrovské sály pražských multiplexů Village Cinemas a Palace Cinemas hlásily o víkendu vyprodáno. Jack Sparrow v kombinaci se špatným počasím potěšil jak provozovatele kin, tak distribuční společnost Falcon.

MEZITITULEK: Radost na pokračování
„Z hlediska tržeb z prvního víkendu jsou Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže vůbec nejúspěšnějším titulem v celé historii naší společnosti,“ potvrdil pro HN Jan Bradáč, šéf společnosti Falcon.
Podle Bradáče přispěla k úspěchu druhých Pirátů z Karibiku, kteří znovu stojí na populární herecké trojici ve složení Jonny Depp – Keira Knightleyová – Orlando Bloom, šťastná konstelace hned několika zásadních faktorů.
„Po celém světě nahrává druhým Pirátům vynikající marketingová koncepce, způsob prezentace filmu, úspěch předchozího dílu, navíc také nabídka konkurence,“ vypočítává Bradáč.
Falconu k dobrým tuzemským ziskům přispěl i fakt, že druhé Piráty poslala firma do českých kin v úctyhodném počtu třiceti devíti kopií. Pro srovnání – konkurenční Superman se vrací brázdí česká kina v pětadvaceti kopiích, nová bondovka Casino Royale se letos v listopadu bude muset spokojit s třiceti šesti.
„Devětatřicet kopií pro celý český trh z mého pohledu představuje optimální kombinaci masívního nasazení a nejlepšího výnosu, jakého lze dosáhnout u filmu typu Pirátů z Karibiku,“ sdělil Bradáč.
Už nyní se navíc Falcon připravuje na další pirátský poklad: do kin hned na jaře příštího roku vstoupí očekávaná „trojka“, Piráti z Karibiku: Na konci světa.

MEZITITULEK: Sparrow a miliarda dolarů
V tu dobu už Truhla mrtvého muže podle všeho překoná magickou hranici miliardy dolarů na celosvětových tržbách z kin. „Miliardová hranice je v případě Truhly pravděpodobností hraničící s jistotou,“ souhlasí americký analytik zábavního trhu Brandon Gray.
Už dnes, pouhé čtyři týdny od světové premiéry druhých Pirátů, má totiž snímek z produkce Walt Disney Company na kontě přes 771 miliónů dolarů. A to film teprve vstupuje do většiny evropských zemí. „Naši evropští sousedé vykazují stejně dobré výsledky jako my,“ upozornil Bradáč z Falconu.
Vzhledem k 650 miliónům, které předloni vyneslo Prokletí Černé perly a chystanému třetímu dílu, mají Piráti možná nakročeno k triumfu, o němž se tvůrcům původně ani nesnilo: překonat na celkových tržbách fenomenálně úspěšnou konkurenční trilogii Pán prstenů.

Hospodářské noviny, 9.8.2006, autor: Irena Zemanová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.